Z wizytą u smoka

Dodane przez: admin Data: Czerwiec, 16 2018

Pierwszy raz tak daleko, pierwszy raz na tak długo, pierwszy raz bez rodziców – takie właśnie były założenia wycieczki do Krakowa, Wieliczki i Zatoru, na którą wyruszyli w czerwcu uczniowie klasy IV wraz z opiekunami, p. Pauliną Radojewską i p. Mariuszem Marciszem. Na wyjazd czwartoklasiści czekali już od grudnia – nic w tym dziwnego, ponieważ zaplanowanych atrakcji mógł im zazdrościć niejeden uczeń starszej klasy.

Wszystko zaczęło się w środę 6. czerwca. Uczniowie zebrali się bladym świtem pod szkołą, by wyruszyć do szalonej Energylandii mieszczącej się w Zatorze – największego wesołego miasteczka w Polsce. Zachwytom nie było końca, bo takie parki rozrywki dzieci znały tylko z amerykańskich filmów. Największą furorę zrobiły oczywiście nowo otwarte atrakcje wodne, ale tradycyjne karuzele i kolejki też cieszyły się zainteresowaniem.

Czwartek upłynął natomiast pod znakiem zwiedzania Krakowa. Przewodnik oprowadził całą grupę po Starym Mieście, Plantach i Katedrze. Uczniowie zobaczyli miejsce koronacji władców Polski, weszli do smoczej jamy, zerknęli w okno papieskie, wysłuchali trzykrotnie hejnału z Wieży Mariackiej, kupili pamiątki pod Sukiennicami, wysłuchali krakowskich legend… nakarmili gołębie i oczywiście spróbowali słynnych obwarzanków. Na koniec dnia, po przejściu 13 kilometrów, wszyscy mieli okazję zobaczyć pochód Lajkonika, który raczył uderzyć niektórych swoją buławą na znak szczęścia. Po tylu wrażeniach nawet zmęczenie nie było w stanie zmyć uśmiechów z twarzy.

Na piątkowy deser została już tylko kopalnia soli w Wieliczce. Podczas podziemnego marszu szlakiem turystycznym czwartoklasiści dowiedzieli się, jakie są rodzaje soli, na czym polegała praca w kopalni i jak dawniej wydobywano tę cenną przyprawę. Poznali również legendę o świętej Kindze i zobaczyli okazałą kaplicę jej imienia. Dla uczniów najważniejsze było jednak to, że sól z wielickiej kopalni można było spróbować – to znaczy polizać ściany.

Późnym wieczorem pod szkołą w Benicach czekali już stęsknieni rodzice. Jedno jest pewne – ich pociechy wróciły zmęczone, ale zadowolone. Przywiozły ze sobą mnóstwo pamiątek, upominków i niezapomnianych wrażeń. Klasa wróciła bardziej samodzielna i, choć uczniowie nie zjedli jeszcze razem beczki soli, to na pewno bardziej się zgrali.

Odpływamy kochani w długi rejs – wycieczka do Kopenhagi

Dodane przez: admin Data: Maj, 25 2018

Od tego roku 16 maja będzie w naszej szkole kojarzył się nie tylko z Dniem Nauczyciela obchodzonym w Malezji, ale również z wspaniałą przygodą, na którą wybrali się nasi uczniowie w towarzystwie pań: Renaty Gut, Bogumiły Pawlik-Berek, Katarzyny Grabczan-Mikołajczyk i Joanny Kamińskiej-Leydy. Trzeba wiedzieć bowiem, że owa przygoda była czymś znacznie więcej niż dotychczas nasi wycieczkowi adepci doświadczyli. Wojaże w obrębie kraju? Nuda… Wyjazd za granicę? Mało… Zwiedzanie łącznie trzech państw, w tym dwóch trzecich spośród państw skandynawskich? Brzmi świetnie!

Nasza podróż rozpoczęła się w środę o godzinie 7:00 w Benicach, skąd pomknęliśmy w górę mapy, aż do Szczecina. Tam zwiedzanie rozpoczęliśmy od panoramy miasta z tarasu widokowego, potem przeszliśmy pod Zamek Książąt Pomorskich i na Wały Chrobrego. Następnie odbyliśmy małą przeprawę promową na Wyspę Uznam, przedostaliśmy się do Świnoujścia, gdzie zwiedziliśmy trałowiec czyli wojenny okręt służący do oczyszczania akwenów żeglownych  z min. Wieczorem  zaokrętowaliśmy się na promie SKANIA. Po całonocnej morskiej podróży, rzuciliśmy kotwicę w szwedzkim Ystad. Zwiedziliśmy  tez pobliskie  Malmo, z którego mostem Oresundsbron  przyjechaliśmy do Kopenhagi. Zobaczyliśmy tam Pomnik Syrenki, Cytadelę, fontannę Geflon, Christiansborg oraz Amalienborg, gdzie mieliśmy okazję oglądać odprawę Gwardii Królewskiej. Stamtąd powróciliśmy do Ystad, gdzie pospacerowaliśmy uliczkami miasta i znów zaokrętowaliśmy się na prom – tym razem była to POLONIA. Po ponownej całonocnej żegludze dotarliśmy do Świnoujścia.  Ostatnim etapem naszej podróży było molo w  Międzyzdrojach, Wzgórze Gosań na klifie z widokiem na Zatokę Pomorską oraz Jezioro Turkusowe w Wapnicy. Na koniec nie zostało już nic innego, jak tylko wsiąść w autobus i po kilku godzinach podróży zameldować się na linii startu/mety w rodzinnych Benicach.

Wszystkim  podobała się nasza zagraniczna eskapada, a opcja podróży po Bałtyku dodatkowo rozochocała wyobraźnię oraz pobudzała produkcję dopaminy wśród uczestników wycieczki.  Przez wszystkie trzy dni dopisywała nam piękna, słoneczna pogoda i wspaniały humor. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również będziemy mogli poszaleć na kolejnej wyprawie z równie wielkim rozmachem.

Drużynowa Szkolna Liga LA – Igrzyska Młodzieży Szkolnej

Dodane przez: admin Data: Maj, 22 2018

Dnia 11.05.2018 roku odbyły się zawody w lekkiej atletyce. Miejsca na podium, jakie osiągnęli uczniowie naszej szkoły, są bardzo zadawalające:

I miejsce Wojciech Jankowski  w biegu przez płotki na dystansie 110 m

III miejsce Fryderyk Nabzdyk w skoku w dal

III miejsce Agata Krystek w pchnięciu kulą

Tydzień bibliotek

Dodane przez: admin Data: Maj, 13 2018

W dniach 8-15 maja 2018 r. obchodzimy ,,Tydzień Bibliotek’’ – program promocji czytelnictwa i bibliotek. Ma on na celu podkreślanie roli czytania i bibliotek w poprawie jakości życia, edukacji oraz zwiększanie prestiżu zawodu bibliotekarza i zainteresowania książką szerokich kręgów społeczeństwa. Tegoroczna edycja ,,Tygodnia Bibliotek 2018’’ odbywa się pod hasłem: „(Do)Wolność Czytania”. Filia nr 6 Krotoszyńskiej Biblioteki Publicznej w Benicach wraz z biblioteką szkolną włączyły się w tegoroczne obchody, proponując swoim czytelnikom udział w  ciekawej akcji ,,Gimnazjaliści czytają młodszym’’. Biblioteki ogłosiły również konkurs fotograficzny po hasłem ,,Czytanie bez granic’’.

Kolejne wyzwanie, kolejny sukces uczniów z Benic …

Dodane przez: admin Data: Maj, 03 2018

Od września 2017 roku benicka szkoła bierze aktywny udział w  projekcie  „Szkoła Demokracji” realizowanym przez CEO. W programie wyodrębniono 7 obszarów funkcjonowania szkoły, które decydują o tym, czy szkoła jest miejscem wspierającym partycypację i samorządność uczniowską. W każdym z obszarów przygotowano propozycje wyzwań, jakie można podjąć, żeby zmienić swoją szkołę. Przez wiele miesięcy z wielkim zaangażowaniem podejmowaliśmy różnorodne wyzwania, działaliśmy i zmienialiśmy naszą szkołę. Jednym ze spektakularnych sukcesów było stworzenie miejsca przyjaznego dla aktywności uczniów oraz nauczycieli. Powstała klasa, której uczniowie nadali symboliczną nazwę „Arte”. Uczniowie, członkowie SU wspólnie z nauczycielami ustalili koncepcję wystroju klasy w klimacie sztuki. Na gazetkach pojawiły się zdjęcia uczniów z wizyty w teatrze oraz plakaty dotyczące widowiska teatralnego. Nie obyło się bez Muz – opiekunek sztuki, pacynek i rekwizytów teatralnych. Uczniowie pomalowali drewniane szpule oraz palety, by wykorzystać je jako siedziska. Symboliczne miejsce zajął  stary projektor filmowy i taśmy, które przekazał szkole w prezencie emerytowany dyrektor. Na drewnianej drabinie pojawiły się nowości czytelnicze z biblioteki szkolnej oraz Krotoszyńskiej Biblioteki Publicznej im. Arkadego Fidlera w Krotoszynie, Filii nr 6. Na sztaludze zaś zawisły pacynki i obwoluty do książek wykonane przez najmłodszych uczniów. Wystrój dopełniły prace uczniów wykonane techniką kolażu i graffiti oraz kolorowe poduchy rzucone w artystycznym nieładzie.  Na podłodze utworzono „ścieżkę ze stóp”, która sprawia przyjemność i rozwija koordynację ruchową. W tej przyjaznej klasie uczniowie naszej szkoły mogą zatem znaleźć coś dla ciała i dla ducha, mogą uczestniczyć pod egidą sztuki w lekcjach języka polskiego, historii, plastyki, muzyki … W realizacji działania pomagali uczniom sojusznicy, dzięki którym kolejne wyzwanie przemieniliśmy w sukces!