Dnia 22 maja wyjechałam z panią Marysią Sikorą na warsztaty przyrodnicze do Lądu, ze względu na to, że 1 lutego otrzymałam nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca w konkursie artystyczno-przyrodniczym  ”Przyrodnicze rymowanie – otaczającego świata poznawanie” Ssaki wielkopolskich parków krajobrazowych w kategorii: prace literackie – wydra europejska…

Po przyjechaniu do ośrodka zwiedzaliśmy wystawę zwierząt, poszliśmy w teren i tam pani pokazała nam starorzecze i opowiedziała,  w jaki sposób ono powstaje oraz oglądaliśmy wiele ptaków przez lunetę obserwacyjną. Gdy z powrotem wróciliśmy do lokalu, czekał już na nas obiad, a chwile potem przyjechał wikliniarz i uczył nas pleść wianki z wykliny. Po kolacji miało być ognisko, lecz niestety przeszkodził nam    w tym deszcz.

Dnia drugiego (23 maja) o 8.00 odbyło się śniadanie, a po nim pojechaliśmy na wycieczkę autokarową po Nadwarciańskim Parku Krajobrazowym. Najpierw pojechaliśmy na wydmy i tam nauczyliśmy się, w jaki sposób układają się w taki kształt pod wpływem wiatru. Później pojechaliśmy do muzeum w Pyzdrach, a na koniec, niestety w pośpiechu, poszliśmy do parku, gdzie znajdowało się wiele drzew. Pani przewodniczka opowiedziała nam o nich dużo ciekawostek. Wróciliśmy do ośrodka, zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do Słupcy na zajęcia rekreacyjne w kręgielni.

Ostatniego dnia (24 maja) po śniadaniu poszliśmy zwiedzać Klasztor w Lądzie. Był to kościół salezjański. Później odbyły się warsztaty plastyczne, na których malowaliśmy zwierzęta i rośliny, które znajdują się w  Nadwarciańskim Parku Krajobrazowym. Chwile potem był obiad i zakończenie pobytu na warsztatach w Lądzie. W tym czasie każdy uczestnik, który wypełnił kartę zadań daną przez przewodnika w pierwszy dzień tutejszego pobytu, dostał grę „Piotruś”, a na zakończenie wszyscy otrzymali puzzle, kartki pamiątkowe, naklejkę i breloczek.

Bardzo podobało mi się na tych warsztatach, cieszę się, że miałam szczęście i wygrałam ten konkurs literacki, a wraz z nim ten wyjazd. Te trzy dni minęły szybko, gdyż były wypełnione wieloma atrakcjami. Będę je zawsze mile wspominała. JJJ