Od 1wrzesśnia Zespoł Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi oferuje dzieciom klas pierwszych szkoły podstawowej program „Mały Mistrz”. Skierowany jest do dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a jego idą jest propagowanie aktywnej postawy. Formuła "Małego Mistrza" opiera się na sześciu zasadniczych blokach sportowych z możliwością poszerzania o pokrewne dziedziny.

W każdym bloku uczeń ma szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości, za które nagradzany jest odpowiednią odznaką. .Od 2015 r. realizować go będą mogły także klasy II, a od 2016 r. klasy III.

Bloki te to:

  1. Rowerzysta-Turysta,

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na pierwsze dwa miesiące roku szkolnego czyli wrzesień-październik.

Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:

ü  umiejętność jazdy na rowerze;

ü  znajomość zasad bezpiecznego poruszania się na rowerze;

ü  znajomość (w podstawowym zakresie) przepisów i znaków drogowych oraz zasad bezpieczeństwa na drogach;

ü  w klasie III uproszczony test na kartę rowerową;

ü  udział w wycieczkach turystycznych w obrębie miasta i okolicy oraz udział;

ü  w programowych wycieczkach turystycznych;

ü  wykonanie mini-kronik;

ü  bezpieczeństwo na trasach turystycznych.

  1. Gimnastyk-Tancerz,

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na miesiące kiedy pogoda nie pozwala na aktywność na powietrzy, czyli luty-marzec. 

Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:

ü  nabycie podstawowych umiejętności zgodnie z założeniami podstawy programowej;

ü  „trzymaj się prosto” – ćwiczenia korekcyjne i wiedza o prawidłowej postawie ciała;

ü  zapoznanie się z podstawowymi przyborami i przyrządami gimnastycznymi;

ü  opanowanie prostych form tanecznych – tańców ludowych, „turniejowych” lub młodzieżowych oraz elementów rytmiki.

  1. Saneczkarz-Narciarz-Łyżwiarz,

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na początek roku kalendarzowego, czyli na miesiące styczeń-luty. Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:

ü  jazda na sankach z górki i po terenie płaskim, zabawy ze współćwiczącymi;

ü  spacer na nartach biegowych połączony z lepieniem różnych form ze śniegu oraz mini zawody na nartach biegowych;

ü  podstawowe umiejętności jazdy na nartach zjazdowych po wyznaczonej trasie, mini zawody z pokonywaniem przeszkód;

ü  jazda na łyżwach – elementy „Błękitnej sztafety” i „Złotego krążka” (patrz Kalendarz Imprez SZS);

ü  wiedza z zakresu bezpieczeństwa zajęć na śniegu i lodzie oraz zasadach hartowania organizmu.

  1. Piłkarz,

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na kalendarzową jesień, czyli na miesiące październik-grudzień. Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:              

ü  opanowanie podstawowych umiejętności gry w piłkę nożną, ręczną, koszykówkę, siatkówkę;

ü  udział w grach i zabawach przygotowujących do „gry właściwej” oraz rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole;                                                              

ü  podstawowe wiadomości z zakresu przepisów, sędziowania, organizacji zabaw i gier sportowych.

  1. Lekkoatleta,

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na miesiące wiosenne, czyli kwiecień-maj.

Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:

ü  nabycie umiejętności związanych z biegami, skokami i rzutami spójnych z podstawą programową WF dla klas I – III,

ü  udział w szkolnych zawodach lekkoatletycznych,

ü  zasady bezpieczeństwa podczas zajęć i zawodów na stadionach i w terenie.

  1. Pływak-Wodniak.

Realizacja tej sprawności przewidziana jest na koniec roku szkolnego, czyli na czerwiec. W przypadku tej sprawności możliwe są także działania całoroczne.

Przykładowe umiejętności do opanowywania przez uczniów w ciągu trzech lat:

ü  podstawy nauki pływania; 

ü  udział w szkolnych zawodach pływackich;

ü  w miarę możliwości zapoznanie z kajakami, żaglówkami, z windsurfingiem;

ü  zasady bezpieczeństwa w wodzie i na akwenach wodnych;

ü  higiena kąpieli na pływalniach krytych i otwartych;

ü  ekologia – racjonalne gospodarowanie wodą.

                Program Małego Mistrza pomaga nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej i współpracującym nauczycielom wychowania fizycznego w:

  • dostosowaniu zajęć w klasach I-III do nowej podstawy programowej,
  • monitorowaniu stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów szkół podstawowych,
  • zintegrowaniu zajęć ruchowych z innymi zadaniami edukacyjnymi.

 

dziennik lekcyjny vulcan

 

TACYNIEINNI

logo kolorowy uniwersytet

 RODO