W czwartek 10.05.2018 roku uczniowie klas VIB i VB wraz z wychowawcami udali się na dwudniową wycieczkę do kopalni soli w Bochni. Celem wycieczki było zapoznanie z historią powstania kopalni oraz integracja uczniów.

Spod szkoły wyruszyliśmy wczesnym rankiem. Na miejsce przyjechaliśmy o godzinie 14:30. Zostaliśmy podzieleni na pięcioosobowe grupy i kolejno zjeżdżaliśmy windą 250 metrów pod ziemię.

Część trasy w kopalni pokonaliśmy kolejką, która dostarczyłą nam niesamowitych wrażeń. Zwiedzanie kopalni zaczęliśmy od spotkania z mnichem , który symbolicznie przeniósł nas w dawne czasy. Przechadzając się korytarzami kopalni napotykaliśmy duże ekrany na których wyświetlane były informacje o historii tego miejsca. Po zakończeniu zwiedzania spotkaliśmy się z królem Kazimierzem Wielkim, od którego dostaliśmy woreczek ze solą. Następnie zostały nam przydzielone łóżka , na których mięliśmy spędzić najbliższą noc. Potem udaliśmy się do restauracji w której zjedliśmy obiadokolację. Po pysznym posiłku każdy z nas mógł wybrać dowolny sposób spędzania wieczoru. Niektórzy z nas poszli na 140 metrową zjeżdżalnię , inni grali w piłkę w sali gimnastycznej a część uczniów bawiła się w podziemnej dyskotece. O północy zmęczeni położyliśmy się spać. Następnego dnia po obudzeniu i zjedzeniu śniadania przeszliśmy do wind, które wywiozły nas na powierzchnię.

Kolejną atrakcją dnia była wizyta w muzeum motyli. Żeby umilić sobie czas oczekiwania na zwiedzanie udaliśmy się na pobliski plac zabaw oraz pyszne lody. Wizyta muzeum była bardzo ciekawa . Obejrzeliśmy wiele odmian motyli z całego świata. Następnie udaliśmy się do autokaru , który zawiózł nas do Krotoszyna.

Wycieczka ta bardzo nam się podobała, bo mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych rzeczy i mile spędzić czas z kolegami.

DZIENNIK

Czwartek 10.05.2018 r.

Nareszcie nadszedł ten długo oczekiwany dzień. Wycieczka klasowa! I to dokąd? Nie do hotelu, pensjonatu, domu wczasowego! Będziemy spać... w kopalni. Wstałam bardzo wcześnie, ponieważ wyjazd był o 7 rano. Podróż trwała parę godzin. O godzinie 14:00 byliśmy na miejscu. Po wejściu do kopalni każdy z uczestników wycieczki pozował do zdjęcia przy dużym kamieniu soli. Następnie zjechałam windą 250m pod ziemię. Tam czekały na nas panie przewodniczki. Dużą atrakcją była przejażdżka kolejką przez kościół. Podziwiałam różne obrazy. Później oglądałam animację o Bochni i kopalni soli, jak pracowali kiedyś górnicy. O godzinie 17:00 udałam się do sali, gdzie mieliśmy spać. Rozpakowałam rzeczy i udałam się na pyszną obiadokolację. Dzień pełen wrażeń skończyliśmy o 23:00.

Piątek 11.05.2018 r.

Wstałam o 06:30 i poszłam na śniadanie. Spakowałam swoje rzeczy i o 08:00 wyjechałam na powierzchnię. Kolejna atrakcją wycieczki była wizyta w Muzeum Motyli. Oglądałam wspaniałe gatunki motyli, a także przełamałam lęk przed pająkami. W drodze powrotnej mieliśmy postój w McDonaldzie. O godzinie 18:00 byłam już w Krotoszynie. wycieczka była bardzo udana i najchętniej pojechałabym tam jeszcze raz.