Listopad z projektem "Matematyka jest OK"

            W trakcie listopadowych działań w ramach programu "Matematyka jest OK" uczniowie mogli uczestniczyć w pozalekcyjnych warsztatach gier logicznych, gdzie zapoznani zostali z grami Hexx, Digit i QuadroColor.

 

 

 

 

 

 

 

            W listopadzie ogłoszony został także konkurs na stworzenie własnej matematyczno-logicznej gry planszowej. Najciekawsze gry to:

·         Logistykomania, przygotowana przez Michała Zycha

·         Matematykuś, przygotowany przez Kornelię Dajewską

·         Matematyk, przygotowany przez Oliwię Selwat.

Na wyróżnienie zasłużyły także gry: Wyścig Matematyczny, Tęczowe Działania czy Matematyczne Zagadki. Zwycięzcy otrzymali nagrody.

            Wszystkie gry uczniowie mogli obejrzeć podczas pokonkursowej wystawy zorganizowanej podczas ogłaszania wyników. Przygotowane i zakupione dzięki dofinansowaniu gry logiczne stworzyły w pracowni matematycznej "Szafę grającą". Są to gry, dzięki którym podczas rywalizacji uczniowie trenują umiejętność twórczego i logicznego myślenia, ćwiczą spostrzegawczość i rozwijają wyobraźnię. Z jej bazy korzystają zarówno nauczyciele matematyki podczas swoich zajęć, ale także inni nauczyciele m.in. do pracy rewalidacyjnej.

 

 

 

 

            Spotkaliśmy się także w pracowni komputerowej na warsztatach rozwiązywania matematycznych zadań w programie GeoGebra. Uczniowie ćwiczyli geometrię próbując narysować m.in. proste prostopadłe i równolegle, trójkąt z jego wysokościami, trójkąt równoboczny, równoległobok i romb.

 

 

 

 

 

 

            Co tydzień na facebookowym profilu nadal pojawiały się trzy matematyczno-logiczne zagadki, które uczniowie chętnie rozwiązują chcąc wygrać w zagadkowym konkursie. Uczniowie, którzy w każdym z zestawów rozwiązywali bezbłędnie wszystkie trzy zagadki otrzymywali nagrody.

 

 

            29 listopada odbył się Dzień Rebusów i Krzyżówek Matematycznych. Wszyscy chętni otrzymali krzyżówkę, do której hasła musieli odnaleźć na terenie szkoły. Sporo emocji wzbudziło podczas przerw poszukiwanie haseł. Udało je się odnaleźć i prawidłowo rozwiązać ponad 50 uczniom. Wszyscy otrzymali upominki, a trzech szczęśliwców wyłonionych w trakcie losowaniu wygrało układankę logiczną. W szkole ukrytych zostało także 10 tradycyjnych i skojarzeniowych rebusów. Najwięcej, bo aż 9, udało się ich rozwiązać Kornelii Dajewskiej z klasy Vb. Otrzymała ona w nagrodę łamigłówkę logiczną. Siedmioro uczniów otrzymało wyróżnienie i nagrodę książkową z łamigłówkami matematycznymi.

 

 

            Na ostatnie tygodnie projektu zaplanowane zostały warsztaty budowania figur przestrzennych, warsztaty rozwiązywania matematycznych zadać w grze komputerowej Matlandia. Ogłoszony został konkurs fotograficzny "W poszukiwaniu brył w moim mieście". W ostatnim tygodniu trwania projektu odbędzie się konkurs o Tytuł Ukrytego Talentu Matematycznego, w którym zadania dostosowane będą dla uczniów z najwyższymi ocenami z matematyki oraz ze słabszymi.

            Wszystkie nagrody i upominki w przeprowadzanych konkursach zakupione zostały dzięki dofinansowaniu projektu z Fundacji mBanku.

 

"Projekt dofinansowała Fundacja mBanku"