Misja szkoły

Misja Szkoły w Kobiernie zgodna z Koncepcją Funkcjonowania i Rozwoju na lata 2014-2019
„Dobre wychowanie, rzetelna wiedza”

Galeria

Zapraszamy do naszej galerii zdjęć!
 
Kliknij, aby zobaczyć!

 

Mały Mistrz

W roku szkolnym 2014/15 Szkoła Podstawowa w Kobiernie bierze udział w Ogólnopolskim Programie „Mały Mistrz

Uczestniczymy w akcjach:


    

    

    

 

Ogłoszenie dla rodziców

Mamy się czym pochwalić, czyli spełniamy wymagania na poziomie podstawowym i podejmujemy działania z poziomu wysokiego - wyniki ewaluacji zewnętrznej

Badanie zostało zrealizowane w dniach 06-04-2016 - 13-04-2016 przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji, w skład którego weszli: Irena Dobra, Rafał Paterek. Badaniem objęto 36 uczniów (ankiety i wywiad grupowy), 58 rodziców (ankieta) i 9 nauczycieli (ankieta i wywiady grupowe). Przeprowadzono wywiad indywidualny z dyrektorem placówki, grupowy z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwacje lekcji. Na podstawie zebranych danych został sporządzony raport, który obejmuje podstawowe obszary działania szkoły lub placówki.. Wizytatorzy kuratorium sporządzili raport z ewaluacji problemowej prezentujący obraz placówki i spełnianie wymagań.

Ewaluacja zewnętrzna polega na zebraniu informacji na temat jakości pracy szkoły w celu oceny, w jakim stopniu szkoła spełnia wymagania określone przez państwo. Ministerstwo Edukacji Narodowej zdefiniowało 17 wymagań dotyczących najróżniejszych dziedzin pracy szkoły: od wyników nauczania, realizacji obowiązującej podstawy programowej, przez rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych uczniów, współpracę z rodzicami, po organizację pracy placówki, w tym jej warunki lokalowe i wyposażenie. Każde z tych wymagań dana szkoła może spełnić na poziomie podstawowym i wysokim.

Wyniki ewaluacji zewnętrznej szkół przedstawiane są w raportach dostępnych na platformie internetowej www.npseo.pl. Raport o naszej szkole -http://www.seo2.npseo.pl/reports/1000236140166.pdf

Badania przeprowadzone w naszej szkole polegały na analizie różnorodnych dokumentów, przeprowadzeniu anonimowych ankiet o pracy szkoły wśród rodziców, uczniów i nauczycieli. Przeprowadzano też rozmowy z dyrektorem, z wybranymi uczniami, z nauczycielami, z pracownikami niepedagogicznymi. W ramach ewaluacji dokonano obserwacji sposobu prowadzenia zajęć lekcyjnych przez różnych nauczycieli, w różnych klasach i z różnych przedmiotów. Obserwacji poddano również budynek szkoły i jej otoczenie, wyposażenie sal w pomoce dydaktyczne, tygodniowy plan zajęć itp. Kolejnym etapem ewaluacji była analiza zgromadzonych danych, której dokonywali wizytatorzy już poza szkołą w oparciu o ściśle określone procedury i jednakowe w całym kraju kryteria, pozwalające na obiektywne ustalenie stopnia spełnienia przez szkołę poszczególnych wymagań. Efektem tej analizy jest raport z ewaluacji szkoły, który został zatwierdzony przez Kuratora Oświaty w Poznaniu i został przekazany szkole oraz organowi prowadzącemu.

Miło nam, że nasza szkoła spełniła wymagania we wszystkich badanych obszarach.

Nasza placówka osiąga wysokie wyniki ze sprawdzianu po klasie 6 i plasuje się w staninie 6 (wyżej średni).. Jest szkołą ukierunkowaną na bezpieczeństwo uczniów, zdobywanie przez nich wiedzy i umiejętności, kształtowanie dobrych nawyków oraz propagowanie wartości patriotycznych. Wysokie wyniki sprawdzianów zewnętrznych oraz sukcesy w konkursach są wynikiem zaangażowania nauczycieli, dobrze zorganizowanych procesów edukacyjnych wspieranych przez zaangażowanych rodziców. Szkoła jest również wspierana przez liczne instytucje zewnętrzne, które wspomagają działalność placówki tj. organ prowadzący, instytucje edukacyjne, religijne. Możemy pochwalić się bardzo dobrymi warunkami lokalowymi i wyposażeniem klas w multimedia każda klasa z dostępem do Internetu, 2 tablice interaktywne oraz 4 ekrany projekcyjne), biblioteki szkolnej, gabinetu logopedy i pielęgniarki. Uczniowie wykorzystują naszą bazę sportową: sale gimnastyczne, boisko sportowe oraz plac zabaw i siłownia zewnętrzna. Szkoła jest postrzegana pozytywnie w środowisku lokalnym jako szkoła promująca wartość uczenia się i dostrzegająca i reagująca na bieżące problemy wychowawczo –dydaktyczne uczniów.

Wysoka ocena uzyskana w wyniku ewaluacji zewnętrznej jest dla nas ogromnym dowartościowaniem naszej codziennej, rzetelnej pracy, w której zawsze staramy się troszczyć o potrzeby naszych uczniów i ich wszechstronny rozwój. Jest to niewątpliwie powód do dumy ale i zobowiązanie do dalszej, wytężonej pracy.

Jednocześnie serdeczne dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w proces ewaluacji zewnętrznej w naszej szkole – rodzicom, uczniom, nauczycielom i pracownikom niepedagogicznym.

D.Stasik