Piktogra in English? - czy to jest możliwe?


W zakresie 2.D(yscypliny) najmłodszych uczestników zafascynowała stworzona specjalnie na potrzeby tych zajęć angielska wersja pasjonującej gry pt. „Piktogra”, łączącej elementy gry planszowej z klasycznymi kalamburami. Rywalizujące ze sobą zespoły odgadują hasła w pięciu różnych kategoriach. Na uczestników czekają również pułapki. „Popularyzatorzy” natomiast tworzyli scenki dramowe. Były to dialogi prowadzone podczas podróży, wycieczek czy zakupów. Nie brakowało pytań o drogę, wynajmowania pokoju w hotelu. Z kolei wizyta u lekarza pozwoliła wcielić się w rolę poszkodowanego i lekarza oraz przeprowadzić typowy „wywiad lekarski”. Najbardziej jednak przypadły im do gustu scenki związane ze szkołą.

Zarówno nowatorska „Piktogra” oraz odgrywanie ról umożliwiają nie tylko utrwalenie poznanego słownictwa, ale wzbudzają wiele pozytywnych emocji. W „szlifowaniu” kompetencji językowych obok memory cyfrowego świetną zabawę zapewnia tablica interaktywna oraz platformy edukacyjne.


Przejdź do galerii...

„Drama Club”, „Holidays and special days in Great Britain”


PIONIERZY bardzo aktywnie uczestniczą w zajęciach, podczas których dominuje dialog. Ostatnio mieli możliwość wcielenia się w rolę swoich ulubionych postaci bajkowych - „Drama Club - Bajek świat”. Uczestnikom najbardziej spodobała się baśń pt. „Czerwony Kapturek”. Cała inscenizacja została przedstawiona na forum szkoły. Poznali nowe oraz utrwalili znane im różne formy powitania i pożegnania w języku angielskim. Wszystkim spodobała się scenka prezentująca rozmowę uczniów z nauczycielem. Uczestnicy projektu mieli również możliwość wzięcia udziału w szkolnym programie muzycznym pt. „X- Factor”.

POPULARYZATORZY poznali kolejne aspekty kultury Wielkiej Brytanii. Tym razem poszerzyli swoją wiedzę na temat sławnych osób o brytyjskiej narodowości - „Famous British People”. Wykonali plakaty i zaprezentowali je na forum grupy. Poznali ważne święta obchodzone w Wielkiej Brytanii - „Holidays and special days in Great Britain”: Pancake Day, Harvest Festival, St. Patrick’s Day, Bonfire Night. Następnie na forum grupy przedstawili najważniejsze informacje, przebieg oraz charakterystyczne motywy tych świąt. Zajęcia z pewnością pozwoliły na doskonalenie umiejętności językowych.


Przejdź do galerii...


Przejdź do galerii...

„Let's meet me better - Poznajmy się lepiej”


PIONIEROM - najmłodszym uczestnikom projektu język angielski sprawia wiele radości, zwłaszcza kiedy połączony jest z chustą animacyjną. Pionierzy poznawali koleżanki i kolegów, zadając pytania i odpowiadając na nie w języku angielskim. Wcielili się też w rolę dziennikarzy, a zwycięzcę okrzyknięto mianem: Perfect Journalist! Hitem była zabawa „Try to guess who or what I am”, nie zabrakło „Name that tune” angielskiej wersji znanego z telewizji programu „Jaka to melodia?” oraz prezentacji dotyczącej ulubionego zwierzątka. Prezentacji towarzyszyło dużo pozytywnych emocji, radości i zadowolenie.

POPULARYZATORZY już na pierwszych zajęciach projektowych stanęli przed zadaniem specjalnym. W formie gry terenowej tzw. podchodów musieli odgadnąć hasło przewodnie zajęć: All roads lead to Great Britain! Tworzyli własną wersję popularnej gry planszowej „Monopoly”, a później udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące zabytków Londynu. Gra nie tylko wniosła wiele pozytywnych emocji, pozwoliła także na doskonalenie umiejętności językowych, utrwaliła wiedzę uczestników o kulturze Wielkiej Brytanii. Grupa zmierzyła się również z prezentacją wiedzy dotyczącej najważniejszej osoby Wielkiej Brytanii - Królowej Elżbiety II.


Przejdź do galerii...

Szkolne podróże

Nasze Motto

Ważne jest nauczyć Ucznia - człowieka patrzeć tak, aby widział, słuchać tak, aby słyszał.

Kontakt

Adres: Roszki, ul.Krotoszyńska 10,
  63-714 Kobierno
Telefon: 62 721 14 18
E-mail: sp-roszki@krotoszyn.pl