„Czytanie na … śniadanie”


„Czytanie na … śniadanie” - projekt czytelniczy realizowany w klasie I. W ciągu kolejnych zajęć nauczyciele czytali dzieciom wiersze J. Brzechwy i J. Tuwima i Baśnie barci Grimm. Do poznanych tekstów uczniowie wykonywali ilustracje, inscenizowali treść wierszy ruchem, wspólnie recytowali znane fragmenty. Kandydaci na przyszłych czytelników mieli okazję poznać e-booki i audiobooki. Pracowali z programami: „Lulu i jej książka”, „Królewna śnieżka i siedmiu Jaśków”, „”Encyklopedia przyrody”, „Encyklopedia dla dzieci”, „Encyklopedia zdrowia”, „Historia świata”, „Tajemnice ludzkiego ciała”. Próbowali swoich sił w głośnym czytaniu fragmentów wypożyczonych książek. Na zakończenie urządzono wystawę prac plastycznych. Pierwszaki prezentowały inscenizację wiersza starszym uczniom. Najważniejszy jednak był „Konkurs czytelniczy”. Uczestników projektu i konkursów nagrodzono dyplomami i drobnymi łakociami.


Przejdź do galerii...

„Czytamy sami bez taty i mamy”


„Czytamy sami bez taty i mamy” - projekt czytelniczy realizowany w klasie II - III. Tematyka I bloku zajęć dotyczyła poznania bohaterów serii książek Czytamy bez mamy. Uczniowie słuchali czytanych przez nauczyciela i kolegów fragmentów książki „Zwariowane pomysły Doroty”. Rozwiązywali zagadki, odpowiadali na pytania sprawdzające zapamiętane fakty. Uczestniczyli w konkursie plastycznym, projektując ilustrację, która mogłaby znaleźć się na okładce książki.

W II bloku zajęć wykorzystano wiersze „Rady nie od parady” Małgorzaty Strzałkowskiej - uczniowie zastanawiali się jak można wykorzystać zawarte w nich morały. Po wysłuchaniu wiersza „Ala i Ola” uczniowie precyzowali problem, z jakim borykały się dziewczynki. Wspólnie tworzyli Klasowy bank współpracy. Były to naklejone na duży arkusz karteczki z informacją Potrafię … Dzięki temu każdy uczeń klasy będzie wiedział, do kogo w razie potrzeby zwrócić się o pomoc.

III blok dotyczył tekstu „”Słup soli” Elżbiety Zubrzyckiej, miał pomóc rozpoznać i unieszkodliwić szkolnego dręczyciela. Uczniowie wysłuchali fragmentów I cz. książki E. Zubrzyckiej czytanej przez nauczyciela. Rozmowa z uczniami dotyczyła sytuacji podobnych do tej z tekstu. Uczniowie zastanawiali się, czy dręczenie to… wyzywanie, krytyka, poniżanie, ośmieszanie, plotkowanie, bicie, szczypanie, popychanie, szturchanie obwinianie, podstawianie nogi - i jak na nie reagować.


Przejdź do galerii...

„Mówię Ci … to warto przeczytać ”


„Mówię Ci … to warto przeczytać” - projekt edukacyjno - wychowawczy realizowany w klasach IV - V.

Uczniowie uczestniczyli w diagnozie dotyczącej listy książek, które szkoła planowała zakupić w ramach programu „Książki naszych marzeń”. W każdej z klas zaprezentowano nowe pozycje. Klasa IV - zorganizowała klasowy konkurs „Ilustracje lub komiks” do przeczytanego fragmentu. A klasa V - opowiadanie twórcze - „Co mogło być dalej?” W obydwu klasach tworzono Klasowy Kącik Biblioteczny na zasadzie - chętni uczniowie czytali książkę (lub jej fragmenty) i przygotowywali odczyt - ich zdaniem - ciekawego fragmentu. W każdej przeprowadzono plebiscyt na najciekawszą pozycję.

„Przyjrzyj się bohaterom książek, ale i sobie!”


„Przyjrzyj się bohaterom książek, ale i sobie!” - projekt edukacyjno-wychowawczy realizowany w klasie VI.

Uczniowie uczestniczyli w diagnozie dotyczącej listy książek, które szkoła planowała zakupić w ramach programu „Książki naszych marzeń”. Wspólne czytanie na lekcji języka polskiego fragmentu jednej z nowo zakupionych pozycji. Początkowo nauczyciel wybrał książki, których bohaterowie przeżywają ważne (nie zawsze łatwe) uczucia i emocje, mają problemy. Następnie wspólne czytano wybrane teksty i rozmawiano o nich. Zawsze najważniejsze były uczucia i emocje bohaterów książek. W klasie stworzono plakat, na którym naklejono nazwy dostrzeżonych emocji, uczuć i problemy bohaterów.

Przez kilka zajęć uczniowie prezentowali książki, które wypożyczyli, przeczytali i chcieli zachęcić rówieśników do ich przeczytania - „Książka, która może kogoś poruszyć.”


Przejdź do galerii...

Szkolne podróże

Nasze Motto

Curabitur sed urna id nunc pulvinar semper. Nunc sit amet tortor sit amet lacus sagittis posuere cursus vitae nunc.Etiam venenatis, turpis at eleifend porta, nisl nulla bibendum justo.

Kontakt

Adres: Roszki, ul.Krotoszyńska 10,
  63-714 Kobierno
Telefon: 62 721 14 18
E-mail: sp-roszki@krotoszyn.pl