Wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego

Długo czekaliśmy na ten dzień – wycieczkę do Gospodarstwa Agroturystycznego. Stajnia we Wtórku powstała w roku 1990 i została założona przez pana Stefana Parzydło - dziadka pani Ani oraz jej ojca - Macieja. Od wczesnego dzieciństwa obecna właścicielka związana była z końmi, towarzyszą jej one również w życiu dorosłym.

W październiku 2014 roku powstało Centrum Edukacji Jeździeckiej Wtórek Anna Parzydło, którego oferta dotyczy kształcenia i propagowania umiejętności jeździeckich wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Właścicielka uważa, że konie to wspaniałe zwierzęta i współpracować mogą z każdym, stąd taka bogata oferta CEJ.

Stadnina posiada konie odpowiednia przygotowane do pracy z niepełnosprawnymi, Działa tam również Ostrowskie Centrum Hipoterapii.

13 czerwca klasa VI wraz z wychowawczynią wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do stadniny we Wtórku. Z wielkim zainteresowaniem wsłuchiwaliśmy się w opowieści o początkach gospodarstwa. Zapoznano nas z różnymi terminami: stodoła, okólnik, siodlarnia, wozarnia, stajenny, podkuwacz oraz hodowca. Mogliśmy poznać różne maści koni: kare, kasztanowate, siwe, srokate oraz ich mieszanki.

Byliśmy w siodlarni, widzieliśmy również boksy tych zwierząt. Najbardziej wyczekiwanym momentem była … przejażdżka. Cała stajnia pani Ani Parzydło liczy 22 dorosłe konie oraz 16 źrebaków. Część z nich przebywa w stadninie na prawach hotelowych – właścicielka wynajmuje lokum dla nich.

Mieliśmy możliwość wybrania sobie kucyka, którego najpierw musieliśmy przygotować do jazdy - po prostu oczyścić go odpowiednimi przyborami. Sam trening jeździecki odbywał się z udziałem bardzo spokojnej klaczy Dalii. Było to bardzo miłe i niesamowite przeżycie.

Na zakończenie wszyscy usiedliśmy przy wspólnym ognisku i podekscytowani wcześniejszą jazdą, smażyliśmy kiełbaski oraz wymienialiśmy wrażenia. Oby takich wyjazdów było więcej - mówiliśmy wszyscy.

Serdecznie dziękujemy panom: Rafałowi Wiatrakowi oraz Sylwestrowi Jagodzińskiemu za bezinteresowną pomoc w dowiezieniu nas do stadniny.

Szczere podziękowania kierujemy także do pana Mariusza Solarczyka za fotograficzną oprawę wycieczki.

DZIĘKUJEMY!

Przejdź do galerii...

Szkolne podróże

Nasze Motto

Curabitur sed urna id nunc pulvinar semper. Nunc sit amet tortor sit amet lacus sagittis posuere cursus vitae nunc.Etiam venenatis, turpis at eleifend porta, nisl nulla bibendum justo.