„Warto poczytać, by ciągle nie pytać”
Na początku realizacji projektu nauczyciel zainicjował rozmowę z uczniami, jakie książki chcieliby czytać. Chętni uczniowie wypożyczali z biblioteki szkolnej wybraną przez siebie książkę. Na lekcji języka polskiego wprowadzali pozostałą część klasy w tematykę utworu, następnie odczytywali – ich zdaniem - ciekawy fragment. Na podstawie uczniowskich prezentacji stworzyliśmy ranking książek, w którym wyłoniliśmy pozycję, która najbardziej nas zaciekawiła.
Podczas omawiania lektury „Mikołajek” uczniowie klasy IV tworzyli komiks do wybranego opowiadania. Bardzo trudne okazało się wyłonienie zwycięzcy, ponieważ wszystkie prace były wykonane bardzo starannie.
Pisanie dalszego ciągu przeczytanych tekstów to zadanie dla klasy V. Uczniowie w trakcie omawiania lektur redagowali opowiadanie twórcze – Co mogło być dalej?