grafika

ikona autorPrzedszkole Nr 3 w Krotoszynie
ikona ilości zdjęć82
"W podróży po Europie" - zajęcia otwarte w grupie III

W czwartek, 25 kwietnia 2013 r. dzieci z grupy III razem z panią Olą, zaprosiły rodziców w podróż po poznanych krajach europejskich.

Dzieci przywitały rodziców piosenką "Całuski", po czym wsiadły do pociągu, samolotu i samochodu, i wyruszyły w długą podróż. Pierwszym krajem, który odwiedziliśmy była Francja - kraj chrupiącej bagietki, winogron i serów. Po zaśpiewaniu francuskiej piosenki wyruszyliśmy tym razem do Wielkiej Brytanii. Już na lotnisku zatańczyliśmy angielski taniec Specknerin. Dzieci opowiedziały rodzicom, jakie ciekawostki można tu znaleźć: Big Ben, czerwone, piętrowe autobusy, budki telefoniczne, London Eye. Przypomniały także, że Brytyjczycy piją herbatkę z mlekiem - zwyczaj wprowadzony przez babcię obecnej królowej Elżbiety II. Zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, zamieniając się na chwilę w woskowe postaci. Z Anglii wyruszyliśmy do Szkocji, gdzie według legendy mieszka potwórz Loch Ness, a panowie noszą spódniczki, grając na dudach. Pożegnaliśmy Wielką Brytanię piosenką i wyruszylismy do Hiszpanii - kraju flamenco, corridy i pomarańczy. Dzieci zaprosiły rodziców do owocowej zagadki oraz pojedynku drużyn piłkarskich- FC Barcelona vs Real Madryt. Z Hiszpanii udaliśmy się do Włoch - kraju w kształcie damskiego buta. Tu każdy przedstawił się wszystkim: "Mi chiamo..." i powitał bongiorno! Przypomnieliśmy również historię Pinokia i zaśpiewaliśmy włoską rymowanką. Z Włoch wyruszyliśmy do Holandii, słynącej z wiatraków, tulipanów, rowerów, serów i chodaków. Naszą podróż zakończyliśmy wykonaniem fotografii z podróży, którą dzieci robiły wspólnie z rodzicami. Nasza pełna wrażeń podróż dobiegła końca, jednak następne, równie interesujące kraje czekają na odkrycie.

ikona daty28-04-2013, 14:00 ikona autoraPrzedszkole Nr 3 w Krotoszynie ikona wyświetleń2472