Font Size

Menu Style

Cpanel

Wycieczka do Berlina 2016

Ktoś kiedyś powiedział, że „podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze a stajemy się bogatsi”.

Grupa gimnazjalistów z naszej szkoły wraz z opiekunami: Panią Dyrektor Beatą Molendą, Paniami Elą Rogowską i Justyną Robakowską oraz Panami Radkiem Nowakowskim i Karolem Trawińskim wybrała się w dniach 5/6 grudnia 2016 roku na wycieczkę do Berlina. Pierwszy dzień naszej podróżniczej przygody poświęciliśmy w całości na zwiedzanie stolicy naszych zachodnich sąsiadów. Wyruszyliśmy ze wschodniej części Berlina ze stacji metra przy ulicy Warszawskiej :-) (Warschauer Str.). Udaliśmy się stamtąd na Alexanderplatz, zwany przez Berlińczyków „Alex”. To bardzo charakterystyczny punkt w Berlinie ze słynną górującą nad nim Wieżą Telewizyjną (Fernsehturm) mieżącą 365 m. Stamtąd spacerkiem udaliśmy się pod słynny Czerwony Ratusz (Rotes Rathaus), będący w czasach Muru Berlińskiego siedzibą władz Berlina Wschodniego, a obecnie Burmistrza Miasta. Niedaleko od ratusza znajduje się Dzielnica Mikołaja (Nikolaiviertel) będąca rekonstrukcją średniowiecznej dzielnicy z kościołem Św. Mikołaja z XIIIw., który obecnie jest siedzibą muzeum początków miasta. Po obowiązkowym zdjęciu z niedźwiedziem- symbolem Berlina udaliśmy się pod Katedrę Berlińską (Berliner Dom). Stamtąd sławną aleją Unter den Linden (Pod Lipami) spacerkiem do Neue Wache (to taki berliński Grób Nieznanego Żołnierza) i dalej pod Bramę Brandenburską. Po drodze zaznaliśmy odrobiny luksusu odwiedzając salon Mercedesa, gdzie mogliśmy posiedzieć za kierownicą aut tej słynnej niemieckiej marki. Kolejnym punktem naszej wyprawy była Brama Brandenburska. Niestety czekała tam na nas niespodzianka... Zjechała się tam chyba cała berlińska Polizei. Przejście do Berlina Zachodniego zamknięte, a to wszystko spowodowane wizytą sekretarza stanu USA Johna Carry' ego. Nie pozostał nam nic innego jak pocieszyć się pączkami i kawą. Zmieniliśmy odrobinę nasze plany i metrem udaliśmy się do Sony Center- miejsca gdzie rokrocznie odbywa się słynny festiwal filmowy Berlinale. Zapadł już zmrok, więc powoli wprowadzaliśmy się w nastrój zbliżających się Świąt. Napawaliśmy się urokiem pięknie oświetlonego miasta i wszechobecnych dekoracji. Zwieńczeniem tego wyczerpującego spaceru była wieczorna wizyta na Jarmarku Świątecznym przy Kościele Pamięci Cesarza Wilhelma (Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche). Urok światełek, ozdób i smak Currywurst zostanie długo w naszej pamięci!

Drugiego dnia po śniadaniu obejrzeliśmy East Side Gallery, znajdującą się niedaleko naszego hostelu najdłuższą pozostałość Muru Berlińskiego. Obowiązkowa fotka przy malowidle „Bruderkuss” (słynny pocałunek Breżniewa i Honeckera- przywódców socjalistycznych) i dalej autobusem pod Bramę Brandenburską. Obejrzeliśmy też Reichstag- siedzibę rządu Niemiec i Pomnik Pamięci Pomordowanych Żydów Europy (Holocaust Mahnmal) niedaleko Bramy.

Kolejnym i ostatnim już punktem naszej wyprawy był Pałac Charlottenburg, nazwany tak przez króla Fryderyka Pruskiego na cześć jego zmarłej żony Charlotty. Nasz dwudniowy spacer po Berlinie dobiegł końca. Pełni wrażeń, bogatsi o nowe doświadczenia ruszyliśmy w drogę do domu.

Zdjęcia: https://www.facebook.com/ZSOrpiszew/photos/pcb.1317805078294483/1317797161628608/?type=3&theater