Przedszkole Nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi dąży w swojej pracy
do osiągnięcia statusu placówki szeroko propagującej
ideę integracji dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi.
Celem integracji jest tworzenie takich warunków
dla dzieci specjalnej troski, aby mogły się one właściwie rozwijać
wśród swoich zdrowych rówieśników.
Przedszkole z oddziałami integracyjnymi wpływa na prawidłową integrację
dzieci zdrowych i dzieci niepełnosprawnych.
Kontakt dziecka zdrowego z dzieckiem niepełnosprawnym
od najmłodszych lat przynosi obustronne korzyści,
dodatkowo w dziecku zdrowym kształtuje postawę tolerancji
wobec osób niepełnosprawnych, lepiej kształtuje postawy społeczne.
Oddziały integracyjne dają szansę niektórym dzieciom niepełnosprawnym
na normalne życie wśród dzieci zdrowych.
Zachowanie dziecka zdrowego jest naturalnym wzorcem do naśladowania
i w ten sposób stymuluje rozwój dziecka niepełnosprawnego.
Pobyt dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu, w grupie rówieśniczej,
pozwala na stopniowe stawianie mu wymagań
coraz bardziej zbliżonych do stawianych dzieciom zdrowym.
Powodzenie społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych
uwarunkowane jest nie tylko celowymi
i świadomymi zabiegami domu rodzinnego,
ale także intencjonalnym, zorganizowaniem przedszkola i szkoły.
Przedszkolne oddziały zwane „integracyjnymi”
stanowią formę umożliwiającą osiąganie społecznej integracji dzieci,
zarówno w celowo prowadzonych zajęciach, jak i w różnorodnych sytuacjach naturalnych występujących
w grupach dziecięcych.
Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
przyjmowane są do grup integracyjnych na podstawie:
-karty zgłoszenia dziecka,
-orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
wydanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego,
organizowane są zajęcia indywidualne ze specjalistami:
-pedagogiem specjalnym,
-logopedą,
-fizjoterapeutą.