"SAMOLOTEM DO STOLICY POLSKI''

Nasza klasa 8 marca br. o godzinie 4 rano wyruszyła spod budynku szkoły autokarem do Wrocławia, następnie samolotem polecieliśmy do Warszawy.

Podróż na wrocławskie lotnisko trwała ok.2 godziny, mieliśmy do pokonania 80km. Z lotniska 400km do Warszawy zajęło nam niecałe 40 minut. Podróż samolotem wzbudziła we mnie ogromną radość, lecz towarzyszył mi również lekki niepokój. po dotarcu na Lotnisko Modlin udaliśmy się do centrum Warszawy. Mieliśmy okazje podziwiać piękne budowle takie jak: Zamek Królewski,Kolumnę Zygmunta, Pomnik Małego Powstańca, Syrenkę i Złote Tarasy. Udało nam się zobaczyć jak zmienia się warta przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Robiliśmy dam dużo niezwykłych doświadczeń. Była to rewelacyjna nauka poprzez zabawę. Najciekawszymi eksperymentami dla mnie okazały się: skrzynia z pająkami, rażenie prądem, latający dywan, krzywy pokój, koło chomika i wystawa z lustrami. Po wyjściu z centrum pojechaliśmy na obiad do restauracji. Po zjedzeniu obiadu udaliśmy się aby zwiedzić Polskie Koleje Państwowe. Mieliśmy szczęście, ponieważ przyjechał pociąg Pendolino i sympatyczny maszynista pozwolił nam obejrzec pojazd w środku. Następnie ruszyliśmy na przejażdżkę warszawskim metrem. Autokarem wróciliśmy na lotnisko Warszawa Modlin.

Lot upłynął wesoło i łagodnie już bez nerwów i niepokoju. Wyladowaliśmy bardzo spokojnie. W drodze do Krotoszyna byliśmy bardzo zmęczeni, ale resztkami sił śpiewaliśmy piosenki. Pod szkołę dotarliśmy około godziny 21:00.

Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. Nasza wiedza powiększyła się i widzieliśmy wiele wspaniałych rzeczy. Największe wrażenie na mnie zrobił Pałac Kultury i Nauki. Nasza klasa okazała się bardzo zgrana i zdyscyplinowana. Na nikogo nie trzeba było czekać i każdy z nas słuchał uważnie tego, co mówił nasz wspaniały przewodnik Pan Andrzej, dzięki któremu poznaliśmy wiele ciekawych informacji na temat Warszawy i obiektów historycznych z nią związanych.

Wiktoria Dudek

W dniu 8 marca br. o godz. 4.00 nasza klasa wyruszyła autokarem do Wrocławia na lotnisko, a stamtąd samolotem do Warszawy.

80 km do Wrocławia przejechaliśmy w ok. 2 godziny, a 400 km do Warszawy pokonaliśmy samolotem w 40 min. Podróż samolotem wzbudziła w nas wiele emocji. Ogromną radość, lecz też lekki niepokój. Piękne widoki wprawiły nas w zachwyt. Wzbijając się w górę, byliśmy zdenerwowani, serca biły nam mocniej. Po wylądowaniu na lotnisku „Modlin” pojechaliśmy     autokarem do centrum Warszawy, gdzie odbyliśmy krótki spacer. Odwiedziliśmy piękną Syrenkę, Kolumnę Zygmunta i pomnik Małego Powstańca. Podziwialiśmy oryginalną architekturę „Złotych Tarasów” i Pałacu Kultury. Zobaczyliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza i Zamek Królewski. Jednak największą atrakcją było Centrum Nauki „Kopernik”. Spędziliśmy tam bardzo miło czas, robiąc mnóstwo niezwykłych doświadczeń. Rewelacyjna nauka  poprzez zabawę. Najciekawsza była skrzynia z pająkami, do której wkładaliśmy ręce, latający dywan czy gigantyczna bańka. Ciekawa zabawa prądem i kółko chomika. Najfajniejszym doświadczeniem był krzywy pokój i granie na kieliszkach z wodą. Bardzo głodni udaliśmy się na obiad do restauracji. Potem zobaczyliśmy pociąg „Pendolino” i jechaliśmy metrem. Następnie udaliśmy się na lotnisko, gdzie była odprawa antyterrorystyczna i wylecieliśmy do Wrocławia.

Po drodze podziwialiśmy piękne widoki miasta o zmroku z lotu ptaka.  Lot upłynął  wesoło i spokojnie, bez nerwów i niepokoju. W drodze do Krotoszyna byliśmy bardzo zmęczeni, ale jeszcze resztkami sił śpiewaliśmy piosenki. Ta wycieczka była bardzo udana. Największe wrażenie zrobił na mnie lot samolotem. Szkoda, że się tak szybko skończyła i chciałabym jeszcze raz udać  się na taka wycieczkę.