Dnia 30.05.2017 r. o godzinie 6:30 klasa VI a wraz z klasą IV a wyruszyła na trzydniową wycieczkę do Torunia. Po drodze mieliśmy jeden postój, a droga minęła bez problemów i w radosnej atmosferze.  W Toruniu powitali nas przewodnicy ubrani w krzyżackie szaty, którzy zabrali nas na zwiedzanie Torunia. Zwiedzaliśmy m. in. : Ratusz, Katedrę śś. Janów z dzwonem Tuba Dei, Pomnik Kopernika, Krzywą wieżę, Dom Kopernika.

Po zakończeniu zwiedzania poszliśmy na obiad do „Starego Metropolis”. Kiedy skończyliśmy obiad udaliśmy się na pieczenie pierników (w starej gwarze toruńskiej mówi się pieprzenie pierników) , po czym poszliśmy do planetarium na seans o pogodzie w kosmosie. Po seansie udaliśmy się do hostelu o nazwie „Przystanek Toruń”, w którym mieliśmy noclegi. Następnego dnia o godz. 7:30 mięliśmy śniadanie, po którym pojechaliśmy do centrum nowoczesności „Młyn wiedzy”, w którym byliśmy 3 godziny. Po wyjściu z centrum nowoczesności udaliśmy się do hostelu, gdzie mogliśmy odpocząć i o godz. 13:45 mieliśmy obiad. Po obiedzie udaliśmy się na rynek, gdzie mieliśmy grę miejską, po której pojechaliśmy do fortu nr IV na ognisko i zwiedzanie z podchodami. Do hostelu wróciliśmy po godz. 21:00. Mimo, że wszyscy byli zmęczeni to nikt nie chciał iść spać, ale niektórzy zamiast się wygłupiać i oglądać film woleli lunatykować. Trzeci dzień zaczęliśmy śniadaniem o godz 8:00, po którym zanieśliśmy bagaże do autobusu i poszliśmy do Teatru Baj Pomorski na spektakl pt. „Wąż”. Po spektaklu pojechaliśmy do Golubia-Dobrzynia na zamek Anny Wazówny, w którym mieliśmy obiad. Gdy wyszliśmy z zamku pojechaliśmy do Szafarni, w której mieści się ośrodek Chopinowski otoczony piękny parkiem. Po wysłuchaniu pięknego koncertu udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej do domu mieliśmy jeden postój. Droga minęła bez problemów i w wesołej atmosferze. W Krotoszynie byliśmy o 21:00.

Wycieczka była interesująca i bardzo ciekawa. Moglibyśmy ją powtórzyć, tylko tyle żeby trwała nieco dłużej. Rzeczy, które zwiedzaliśmy były bardzo ładne i wyjątkowe na swój sposób.