W dniach od 27 lipca do 2 sierpnia  45-cio osobowa grupa wraz z opiekunami z Zespołu Szkół nr 2 z OI w Krotoszynie wyjechała po raz kolejny do malowniczego Jarosławca. Koloniści przywitali się z morzem, a integracyjne spotkania grup potęgują wspaniałą atmosferę . Pierwszego dnia zaliczyliśmy  pieszą podróż po Jarosławcu, latarnie morską oraz dyskotekę. Kolejne dni to mnóstwo atrakcji dla naszych podopiecznych .Oglądaliśmy popis akrobacji cyrkowej grupy "CYRK SZOK". Cyrkowcy zaprezentowali swoje umiejętności gimnastyczne na drabinie, jednokołowcu, linie oraz popisywali się świetnymi układami.

Następnego dnia wszystkie grupy wyruszyły do Kołobrzegu na zwiedzanie miasta.
Najpierw zwiedziliśmy stadion Kotwicy Kołobrzeg , który w 2012 roku gościł reprezentacje Danii podczas Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Po sportowym akcencie wszyscy udaliśmy się do latarni oraz muzeum muszli. Czas wolny umilił nam spacer po molo i zakupienie pysznych lodów na pięknej promenadzie Kołobrzeskiej. Wieczorem każdy z pokoi przedstawił siebie , czyli mieszkańców naszego "Pirata". Część dzieci śpiewała, część opowiadała o swoich pasjach.

Dzień czwarty i piąty to po raz kolejny sporo atrakcji dla najmłodszych. W niedziele rano po śniadaniu poszliśmy do Aquraparku Panorama Morska Spa Wellnes w Jarosławcu. Dzieci mogły popływać,  poczuć sztuczna falę oraz zjeżdżać na specjalnie przygotowaniach zjeżdżalniach. Po południu plażowaliśmy oraz braliśmy udział w podchodach przygotowaniach przez opiekunów .
W poniedziałek rano odbyły się rozgrywki sportowe dla naszych kolonistów. Każdy mógł się sprawdzić m.in. w strzelaniu karnym tyłem piętką do bramki oraz w innych umiejętnościach sprawnościowych.
Popołudniu odbył się chrzest kolonijny dla nowych uczestników kolonii oraz plażowaliśmy. Wieczorem odbyło się ognisko połączone z wręczeniem dyplomów za ukończenie chrztu kolonijnego.

We wtorkowy ranek odbyliśmy konkurs kalambury oraz byliśmy w parku linowym. Każdy mógł wybrać poziom trudności dostosowany pod własne umiejętności. Po południu poszliśmy plażować przy pięknym nadmorskim klimacie.
Ostatni dzień to pożegnanie z morzem i powrót do Krotoszyna. Cali i szczęśliwi wróciliśmy do domów. Do zobaczenia za rok!