W czwartek 16.11.2017r. na dwóch lekcjach języka polskiego klasa Vb zastanawiała się czy chciała by przyjąć do swojego grona nowego ucznia, takiego jak bohater książki Marka Twaina "Przygody tomka Sawyera". Uczniowie podzielili się  na cztery zespoły i przystąpili do pracy metodą kapeluszy myślowych Edwarda de Bono.

Każda z grup reprezentowana przez inny kolor kapeluszy zastanawiała się nad poszczególnymi aspektami pojawienia się chłopca w klasie. Dzieci pracowały z dużym zaangażowaniem i wykazały się pomysłowością oraz zrozumieniem tematu. Po dokonaniu prezentacji wyników pracy, uczniowie doszli do wniosku, iż nowy chłopiec , który nie cieszy się dobrą opinią, nie powinien być odtrącany przez grupę. Taka osoba oprócz wielu wad ma na pewno liczne zalety. Powinniśmy dać jej okazję do tego, żeby mogła je ujawnić. My natomiast zobowiązani jesteśmy do dawania dobrego przykładu. Należy akceptować i szanować osobę, ale krytykować jej złe zachowanie. Ostatnim zadaniem było zapisanie się do narysowanego na tablicy kosza na śmieci - dla tych, którzy byli przeciwni pojawieniu się Tomka w klasie lub walizki - dla tych, którzy chcieli dać Tomkowi szansę, efekt można zobaczyć na zdjęciach.

 

dziennik lekcyjny vulcan

 

TACYNIEINNI

logo kolorowy uniwersytet

 RODO