8 czerwca 2013 r. na festiwalu KrotoFEST mieszkańcy Krotoszyna po raz pierwszy zobaczyli nowe logo naszej gminy.
Nowy, kolorowy znak przedstawia wystylizowane sylwetki ludzkie na tle wieży ratusza. Grafika symbolizuje mieszkańców naszej gminy i ich zgodną współpracę ze sobą oraz z władzami samorządowymi.
Logo jest jednym z efektów nowej strategii promocji miasta i gminy i będzie odtąd wykorzystywane we wszelkich sytuacjach promocyjnych oraz przy organizacji imprez.
** ZOBACZ TAKŻE: Logo 600-lecia Krotoszyna
BARWY:
Niebieski:
- Pantone 285 C
- CMYK – C=89, M=52, Y=0, K=0
- RGB – R=0, G=114, B=186
- WEB 0072ba
- RAL 5015
- Folia Oracal 641 Economy Cal: 084
Zielony:
- Pantone 376 C
- CMYK – C=60, M=4, Y=100, K=0
- RGB – R=116, G=184, B=67
- WEB 74b843
- RAL 6018
- Folia Oracal 641 Economy Cal: 062
Pomarańczowy:
- Pantone 172 C
- CMYK – C=0, M=86, Y=97, K=0
- RGB – R=240, G=76, B=38
- WEB f04c26
- RAL 2004
- Folia Oracal 641 Economy Cal: 047
W „Systemie Identyfikacji Wizualnej” Miasta Krotoszyn można przeczytać następującą informację na temat logo:
Znak został skonstruowany na podstawie tożsamości marki określonej w „Strategii Marki Miasta Krotoszyn”. Osobowość, charakter oraz wartości marki wyrażone słownie zostały przełożone na tożsamość graficzną. Istotne wartości miasta i gminy Krotoszyn, będące podstawą budowy znaku – wspólnota, współpraca, kreatywność, sąsiedzkość, aktywność, znalazły swoje odzwierciedlenie w formie zaprojektowanego znaku. Ponadto przyjęta koncepcja graficzna zawiera w sobie motyw wizualny powszechnie kojarzony z Krotoszynem. Logo charakteryzuje się otwartą i dynamiczną formą. Stanowi oryginalną kompozycję swoistych linii. Kształt zmodyfikowanych czcionek użytych w logotypie nawiązuje do formy postaci przedstawionych w sygnecie. Dzięki temu przywołuje bezpośrednie skojarzenia z wartościami właściwymi dla marki Krotoszyn, tworząc całościowo spójny i czytelny komunikat.
Logo i moduły brandowe można pobrać w formacie programu CorelDraw 12 oraz JPG (załączniki na początku tej strony).
Symbolika logo:
• część graficzna logo (czyli sygnet) przedstawia pięć postaci o uniwersalnym kształcie na tle umownego, otwartego zarysu ratusza, przedstawionego w syntetycznej formie wieży ratuszowej. Wieża ta jest najlepiej znanym motywem wizualnym miasta. Postaci na tle ratusza wyrażają główne wartości nowej marki: ideę współpracy i otwartości zarówno w wymiarze wewnętrznym, jak i zewnętrznym.
• główną częścią sygnetu (części graficznej znaku) są postaci o liniowym, otwartym kształcie, z rozpostartymi ramionami. Postaci wzajemnie się łączą poprzez układ budujących je linii. Całość symbolizuje wiodący charakter sąsiedzkiej współpracy w gminie (przyjazność, otwarcie na współpracę z sąsiadami) oraz zaproszenie do współpracy skierowane do partnerów z zewnątrz; zaproszenie do wspólnego działania.
• wykorzystanie wieży ratuszowej jako elementu charakterystycznego dla miasta, podkreśla osadzenie nowej koncepcji marki w lokalnych realiach Krotoszyna.
• lekka w formie czcionka, harmonizująca z sygnetem, podkreśla – na płaszczyźnie wizualnej – cechy marki, czyli integrację i wspólnotę.
Znaczenie kolorów:
Dobór kolorów logo nie jest przypadkowy.
Zastosowano paletę dobrze uzupełniających się barw:
• kolor niebieski – nawiązuje do barwy herbu miasta i równoważy kompozycję. W warstwie znaczeniowej reprezentuje takie wartości jak: prawda, stabilność, harmonia, mądrość, zaufanie i bezpieczeństwo.
• kolor zielony – zieleń związana jest z ideą zrównoważonego rozwoju oraz nadaje znakowi przyjazny, świeży charakter. Symbolizuje: naturę, powodzenie, nadzieję, stabilność, sukces, młodość, świeżość.
• kolor pomarańczowy – ociepla całość, oznacza dobrą energię, aktywność oraz ludzki potencjał, szczęście, ciepło, witalność.
Niedopuszczalne modyfikacje logo:
- zmienianie układu lub proporcji poszczególnych elementów logo,
- ingerowanie w liternictwo lub kolorystykę logo, tzn. zmienianie rodzaju czcionki, jej grubości lub koloru liter i poszczególnych elementów logo,
- zastępowanie sloganu innym wyrażeniem, bądź nazwy miasta inną nazwą,
- stosowanie logo w formie pochyłej, obróconej bądź zdeformowanej,
- stosowanie jakiegokolwiek efektu wraz z logo, np. użycie efektu cienia,
- umieszczanie w polu ochronnym logo jakichkolwiek elementów, tj. dodatkowego tekstu, własnych zdjęć czy grafik,
- naruszanie pola ochronnego poprzez niezachowanie minimalnej odległości logo od krawędzi nośnika oraz pól zdjęciowych i tekstowych,
- stosowanie niewłaściwych teł do logo, powodujących zanikanie jego elementów:
umieszczanie logo w wersji podstawowej (kolorowej) na innym tle niż białym;
umieszczanie logo w wersji negatywowej (białej) na innym tle niż niebieskie, pomarańczowe, zielone (kolory z palety barw określonych wyżej) lub czarne;
umieszczanie logo na tle niejednolitym,
Niedopuszczalne jest także umieszczanie na jednym nośniku zarówno logo, jak i herbu Krotoszyna.