Kiedy na dworze ciągle deszcz padato pelerynę każdy zakłada.
Pędzi po niebie chmura za chmurą,chłodno i mokro, ciemno, ponuro.
Jesień jest smutna wiatr głośno śpiewa,z wiatrem śpiewają liście i drzewa.
Jesienna szaruga
W minionym tygodniu dzieci z oddziału II z Panią Klaudią rozmawiały o jesiennej szarudze. Jesień przynosi nam różne dary oraz różne ciekawe zjawiska atmosferyczne. Podczas zajęć rozmawialiśmy o jesiennej pogodzie, określaliśmy ją słownie, rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe, naśladowaliśmy odgłosy padającego deszczu – ćwicząc buzię i język. Następnie przeszliśmy do bezpośredniej obserwacji pogody za oknem- określaliśmy ją słownie, a następnie za pomocą symboli pogodowych, zastanawialiśmy się dlaczego pogoda się zmienia i na co pogoda ma wpływ. Potem zapoznaliśmy się z kalendarzem pogody i utrwalaliśmy nazwy dni tygodnia. Dzieci poznały pojęcie temperatura oraz termometr. Rozmawialiśmy też o jesiennej modzie, dowiedzieliśmy się,że należy ubierać się adekwatnie do panującej pogody,aby się nie przeziębić. Wiemy też jak zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy, bociany i jaskółki odlatują do ciepłych krajów, sójki i wiewiórki robią zapasy na zimę, jeże, nietoperze i niedźwiedzie zapadają w sen zimowy, pieski i żubry zmieniają swoje futerka na cieplejsze, a zające i gronostaje zmieniają ubarwienie swojego futra.
Kiedy na dworze ciągle deszcz padato pelerynę każdy zakłada.Pędzi po niebie chmura za chmurą,chłodno i mokro, ciemno, ponuro.Jesień jest smutna wiatr głośno śpiewa,z wiatrem śpiewają liście i drzewa. Jesienna szarugaW minionym tygodniu dzieci z oddziału II z Panią Klaudią rozmawiały o jesiennej szarudze. Jesień przynosi nam różne dary oraz różne ciekawe zjawiska atmosferyczne. Podczas zajęć rozmawialiśmy o jesiennej pogodzie, określaliśmy ją słownie, rozwiązywaliśmy zagadki słuchowe, naśladowaliśmy odgłosy padającego deszczu – ćwicząc buzię i język. Następnie przeszliśmy do bezpośredniej obserwacji pogody za oknem- określaliśmy ją słownie, a następnie za pomocą symboli pogodowych, zastanawialiśmy się dlaczego pogoda się zmienia i na co pogoda ma wpływ. Potem zapoznaliśmy się z kalendarzem pogody i utrwalaliśmy nazwy dni tygodnia. Dzieci poznały pojęcie temperatura oraz termometr. Rozmawialiśmy też o jesiennej modzie, dowiedzieliśmy się,że należy ubierać się adekwatnie do panującej pogody,aby się nie przeziębić. Wiemy też jak zwierzęta przygotowują się do nadejścia zimy, bociany i jaskółki odlatują do ciepłych krajów, sójki i wiewiórki robią zapasy na zimę, jeże, nietoperze i niedźwiedzie zapadają w sen zimowy, pieski i żubry zmieniają swoje futerka na cieplejsze, a zające i gronostaje zmieniają ubarwienie swojego futra.