Dnia 21 maja 2014 roku wybraliśmy się na wycieczkę klasową do Świdnicy. Chcieliśmy dowiedzieć się więcej o przyrodzie i tak było.

Podróż  trwała dwie godziny. W autobusie było bardzo wesoło. Śpiewaliśmy piosenki i żartowaliśmy. Na miejscu przywitała  nas pani Monika Drozdowska. Pani przewodnik zaprowadziła nas do sztucznej jaskini nietoperzy, w której był ogromny sztuczny nietoperz i wiele innych zwierząt leśnych, które wywarły na nas ogromne wrażenie. Uzyskaliśmy dużo informacji i ciekawostek o warunkach życia nietoperzy. Zajęcia uatrakcyjniły fotografie nietoperzy, które zostały wyświetlone      na tablicy multimedialnej. Następnie udaliśmy się do sali, gdzie oglądaliśmy prezentację o zwierzętach żyjących w lesie. Mogliśmy dotknąć wypchanego lisa, poroże jelenia, łosia i muflona.  Dużą atrakcją była możliwość pooglądania i pogłaskania  nietoperza  o imieniu Gryzelda, który jest pupilem pani Moniki i znajduje się pod jej opieką, gdyż ma złamane skrzydło. W następnej sali każdy z nas otrzymał swój mikroskop i mógł oglądać różne preparaty np. krew żaby, płuco człowieka, pantofelka. Gdy zwiedziliśmy pomieszczenia, które znajdowały się w budynku Nadleśnictwa pojechaliśmy do Szkółki Leśnej. Tam obejrzeliśmy sadzonki młodych drzew. Po krótkim spacerze udaliśmy się pod grzybek „Danusia”, gdzie każdy z nas skosztował kiełbaski z grilla i trochę odpoczął. Gdy się posililiśmy i nabraliśmy sił pani Monika rozdała każdemu kartki na których były narysowane cztery koła. Naszym zadaniem było zamalowanie tych kół nie kredkami, ale naturą np. kwiatkami, trawą, tak, aby każde kółko było innego koloru. Wszystkie prace  były bardzo pomysłowe.

Po zakończeniu zajęć przyrodniczych zwiedziliśmy Katedrę św. Stanisława  i św. Wacława w Świdnicy, a także pomnik  św. Jana Pawła II. Na koniec naszej wędrówki po tym mieście udaliśmy się na rynek.  Obejrzeliśmy gotycki ratusz z XIII wieku i odbudowaną w 2012 roku wieżę z tarasem widokowym, z którego podziwialiśmy miasto i okolicę.

Po takim dniu pełnym wrażeń przyszedł czas na posiłek. Wszyscy z radością przyjęli wiadomość o wizycie w Mc Donald’s. Podróż powrotna minęła szybko i bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów.

Wycieczka do Świdnicy była super. Naszymi opiekunami byli wychowawczyni Maria Sikora, p. Joanna Góralska  i p. Rafał Swora.