Ostatni czwartek lata spędziliśmy w wyjątkowym miejscu na Śląskim Olimpie, tak nazywana jest Ślęża najwyższa góra Przedgórza Sudeckiego. Autokar dowiózł nas na Przełęczy Tąpadła skąd pieszo niebieskim szlakiem wyruszyliśmy na szczyt Ślęży.

Początkowo trasa była łagodna jednak nie trwało to zbyt długo. Po kilku minutach szlak odbił w górę stoku i przekonaliśmy się na czym polega górska wędrówka po skałach. Nie zabrakło stromych podejść oraz przejść tuż obok przepaści. Naszej wędrówce towarzyszyła piękna słoneczna pogoda, śpiew ptaków i piękna zieleń. Po dwóch niezwykle męczących godzinach dotarliśmy na szczyt czyli wysokość 718 m n.p.m. Każdy miał możliwość wejścia na więżę widokową, gdzie podziwialiśmy piękne krajobrazy. Mogliśmy przez lornetkę zobaczyć Sky Tower - najwyższy budynek Wrocławia. Na drogę powrotną wybraliśmy szlak żółty do miejscowości Sobótka gdzie czekał na nas autobus. W drodze powrotnej słuchaliśmy legend i ciekawostek o Ślęży. Teraz oczekujemy na nowe górskie wyzwania.