×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /zs2/images/2012_2013/Wycieczka_gory_swietokrzyskie.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2012_2013/Wycieczka_gory_swietokrzyskie

Dnia  27.05.2013r. nasza klasa udała się na trzydniowa wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Wyjechaliśmy o godzinie 6:10. Podróż trwała około siedmiu godzin. Droga minęła nam szybko i wesoło. Podziwialiśmy widoki, jedliśmy smakołyki, rozmawialiśmy.

Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy była Jaskinia Raj. Jest uważana za jedną z najpiękniejszych jaskiń w Polsce. Następny przystanek to Pałac Arcybiskupów Krakowskich. Katedra w Kielcach była trzecim i ostatnim zabytkiem, który zwiedziliśmy w poniedziałek. Udaliśmy się na nocleg. Schronisko „Pod świerkami” było bardzo czyste i zadbane. W każdym pokoju była łazienka i telewizor. Następnego dnia (a był to wtorek) o godzinie 8:00 zjedliśmy śniadanie. Potem pojechaliśmy do Nowej Słupi. Zobaczyliśmy tam muzeum starożytnego hutnictwa. Później udaliśmy się do Opatowa. Z dumą przeszliśmy przez Bramę Warszawską i Kolegiatę św. Marcina. Kolejnym punktem był Sandomierz. Nawet deszczowa pogoda nie przeszkodziła nam w zwiedzaniu miasta. Widzieliśmy tam m.in. Bramę Opatowską, rynek, dom Jana Długosza, Ucho Igielne, zamek oraz katedrę. Mieliśmy okazję przejść wąwóz lessowy św. Jadwigi. Ostatnim celem tego dnia były ruiny zamku w Krzyżtoporze. Po przyjeździe do ośrodka zjedliśmy obiadokolacje, która nam bardzo smakowała, a następnie udaliśmy się na wieczorny spacer po Bodzentynie. Wieczorem mieliśmy grilla. W trzecim i ostatnim dniu wycieczki słońce wyjrzało zza chmur. Było bardzo ciepło. Po śniadaniu każdy udał się do swojego pokoju, aby spakować torby. Następnie udaliśmy się nad staw. Przespacerowaliśmy się po Bodzentynie. Kolejnym punktem było wdrapanie się na Łysicę - (595 m n.p.m.). Na tej górze znajduje się Opactwo pobenedyktyńskie. Na szczycie ujrzeliśmy skalne rumowisko, tzw. gołoborza. Po zejściu z góry musieliśmy powrócić do Bodzentyna, ponieważ wśród uczestników wycieczki nie zabrakło zapominalskich. Po opuszczeniu miasta dotarliśmy do Bartkowa. Tam mieści się słynny dąb Bartek.  Na końcu zobaczyliśmy ruiny huty w Samsonowie.

Droga do Krotoszyna upłynęła w przyjaznej i miłej atmosferze. Wycieczka była pełna wrażeń i jedyna w swoim rodzaju. Naszymi opiekunami byli: pani Maria Sikora i pan Jarosław Naskręt.