Wydział Spraw Obywatelskich informuje, że 1 marca 2015 roku wchodzą w życie nowe przepisy regulujące sposób i tryb postępowania w sprawach dotyczących wydawania dowodów osobistych, zgłaszania ich utraty lub uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu. Obowiązywać będzie nowy wzór dowodu osobistego.
Dowód osobisty nie będzie już zawierał informacji o adresie zameldowania, kolorze oczu i wzroście, nie będzie w nim także zeskanowanego podpisu właściciela dokumentu. Fotografia na nowym dowodzie musi spełniać wymogi zdjęcia paszportowego. Format i wymiary dowodu osobistego pozostaną takie same.
Istotnym udogodnieniem dla obywateli będzie możliwość złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego w dowolnej gminie na terytorium RP w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego uwierzytelnionego podpisem elektronicznym, np. za pośrednictwem portalu ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Dowody osobiste wydane przed 1 marca 2015 roku zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych. Zmiana adresu zameldowania nie stanowi podstawy do wymiany dowodu osobistego.
Sprawy związane z dowodami osobistymi obsługuje Wydział Spraw Obywatelskich, który mieści się na I piętrze pok. nr 1 w budynku C przy ulicy Kołłątaja nr 7a w Krotoszynie, telefon/faks 62 722 74 04 lub tel. 62 722 74 67.
Szczegółowe informacje na temat sposobu postępowania w sprawach dotyczących dowodów osobistych zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej na miejskiej stronie internetowej.