Na początku br. Urząd Miejski w Krotoszynie przystąpił do akcji społecznej dla jednostek samorządu terytorialnego Przejrzysta Polska.
Opracowanie sposobu wykonania zadań, rozwijających sześć zasad-postulatów akcji, wzięli na siebie naczelnicy wydziałów. Zgodnie z regulaminem Przejrzystej Polski zadania są realizowane przy udziale zespołów pracowniczych, a raporty z ich wykonania – przesyłane do organizatorów akcji. Informacje o ich wykonaniu są także przekazywane mieszkańcom danego terenu.
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego, w
Biuletynie Informacji Publicznej (
BIP), pojawiły się właśnie dwa nowe tematy, dotyczące wykonanych zadań. Są to:
KATALOG USŁUG i
KODEKS ETYKI.
Opublikowany w internecie Katalog usług omawia wszystkie usługi świadczone w Urzędzie Miejskim w Krotoszynie, podaje podstawę prawną i sposób załatwiania sprawy. Mówi o niezbędnych opłatach, potrzebnych dokumentach, miejscach składania wniosków i terminach odpowiedzi. Każdy krotoszynianin, który planuje załatwienia jakiejś sprawy w Urzędzie Miejskim, może przed przyjściem do biura sprawdzić w internecie, co powinien ze sobą wziąć i jak będzie rozwiązywany jego problem. Osoby, które nie mają dostępu do internetu, pełną wiedzę na temat toku załatwiania sprawy mogą uzyskać w punkcie informacyjnym (UM, ul. Kołłataja7).
Kodeks etyki pracownika samorządowego Urzędu Miejskiego w Krotoszynie jest zbiorem wartości i zasad, jakimi kierują się krotoszyńscy urzędnicy. Z jego pełnym tekstem zainteresowani mieszkańcy mogą się zapoznać w internecie lub w punkcie informacyjnym UM.
(eliz)