Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
200_powietrze.jpg
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
45828214
Wiadomości
grafika
Powiązane galerie:
Nauczanie wyprzedzające - konferencja i warsztaty

13 maja 2016 roku w auli Gimnazjum nr 2 w Krotoszynie odbyła się konferencja: Kształcenie wyprzedzające – jak uczeń może być partnerem w kształceniu szkolnym.

 

Uczestniczyło w niej 84 przedstawicieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Organizatorami konferencji była Szkoła Podstawowa nr 8 oraz Gimnazjum Nr 2 w Krotoszynie, przy współpracy SODN w Krotoszynie. Przedsięwzięcie patronatem objęli Burmistrz Krotoszyna oraz Starosta Powiatu Krotoszyńskiego. Gościem honorowym był prof. dr hab. Stanisław Dylak - „Zasłużony dla Krotoszyna”, prekursor nauczania wyprzedzającego w Polsce.

 

Spotkanie rozpoczął wiceburmistrz Ryszard Czuszke oraz Katarzyna Maciejewska – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 8. Następnie nauczycielki tejże szkoły Agnieszka Ryba i Edyta Gąsiorkiewicz przedstawiły swoje doświadczenia związane z wprowadzeniem innowacji pedagogicznej „Lekcja w Chmurze”, która opiera się na nowoczesnych metodach nauczania – strategii nauczania wyprzedzającego i wdrożeniu technologii TIK – aplikacji Classroom.

 

Centralnym punktem konferencji był wykład profesora Stanisława Dylaka „Kształcenie wyprzedzające w szkole ogólnokształcącej”. Profesor przedstawił założenia metody nauczania wyprzedzającego, celowość jej zastosowania na każdym poziomie nauczania. Zwrócił uwagę na rozwój mózgu i powstawanie komórek nerwowych, których największy rozkwit dokonuje się w wieku sześciu lat, kiedy to dziecko powinno rozpocząć naukę w szkole. Podkreślił rolę pozytywnych wzmocnień i aktywowania ucznia w różnorodny sposób. Zwrócił uwagę na fakt, że młody człowiek najbardziej uczy się przez działanie, a pomysł połączenia nauczania wyprzedzającego z zastosowaniem technologii komputerowej, platformy Classroom, w doskonały sposób zachęca i zmusza ucznia do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz do właściwego korzystania z różnych źródeł informacji. Swoje wystąpienie zakończył słowami: „Tylko wysiłek i trud prowadzą nas do sukcesu”.

Kolejny prelegent, Zbigniew Karwasiński, przedstawił projekt Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego, Laboratorium Szkoły Przyszłości. Centrum prowadzi działania promocyjne w zakresie nowoczesnej struktury informatycznej, organizuje interaktywne zajęcia dla uczniów.

W czasie warsztatów, uczestnicy pod opieką naukową dr Grażyny Barabasz i dra Mateusza Leszkowicza – pracowników UAM w Poznaniu, zapoznali się z działaniem platformy Classroom. Nauczycielki SP 8 przedstawiły przykładowe zajęcia z przedmiotów ścisłych i humanistycznych z pozycji nauczyciela i ucznia. Zaproszeni goście wymieniali się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat nauczania wyprzedzającego. Znaczna większość nauczycieli zainteresowała się strategią i sposobem prowadzenia lekcji metodą nauczania wyprzedzającego, co pozwalało zbudować podstawy do tworzenia interaktywnych pakietów dydaktycznych, scenariuszy zajęć powiązanych z technologią cyfrową.

W podsumowaniu konferencji burmistrz Ryszard Czuszke podkreślił, że choć Krotoszyn niektórym wydaje się zaściankiem, nie jest to na pewno zaścianek edukacyjny. Wyraził jednocześnie chęć przygotowania w przyszłym roku ogólnopolskiej konferencji na temat nauczania i wspierania szkół, które swoim działaniem edukacyjnym wychodzą naprzeciw współczesnym uczniom.

Organizatorzy konferencji serdecznie dziękują za zainteresowanie i udział w spotkaniu.

 

Edyta Gąsiorkiewicz

ikona daty17-05-2016, 08:22 ikona autorammc ikona wyświetleń2964
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt