Od 15 lutego 2017 roku, powracając do zwyczaju z lat poprzednich, pracownicy Urzędu Miejskiego w Krotoszynie będą doręczali decyzje podatkowe Podatnikom z terenu miasta Krotoszyna.
Zgodnie z art. 144 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa organ podatkowy doręcza pisma:
- za pokwitowaniem, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe, pracowników urzędu obsługującego ten organ (czyli Pracowników Urzędu Miejskiego w Krotoszynie), funkcjonariuszy celnych lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów.
Decyzje doręczane będą od poniedziałku do soboty w godzinach od 10.00 do 20.00.
Doręczyciele – pracownicy Urzędu - nie pobierają żadnych kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć przesyłkę.
Każdy z Pracowników będzie posiadał przy sobie identyfikator, który na żądanie Podatnika zobowiązany jest okazać.
Pytania lub wątpliwości można kierować bezpośrednio do osób doręczających decyzje, którzy udzielą odpowiedzi lub przekażą zapytanie do osób merytorycznie zajmujących się tematyką podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego.
Osoby odbierające decyzje proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.
Urzędnik może zostawić przesyłkę u sąsiada, jeśli ten przedłoży pisemne upoważnienie adresata przesyłki, pozwalające sąsiadowi na odbiór decyzji podatkowej.
W dni powszednie doręczanie odbywa się po godzinach pracy urzędnika lub w czasie jego urlopu.
Akcja potrwa do 27 lutego 2017 roku włącznie.
Zastępca Skarbnika Wioleta Kaźmierczak