Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
200_powietrze.jpg
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
45828461
Wiadomości
grafika
Powiązane galerie:
grafika
ikona publikacja07-03-2017 13:47
ikona autormmc
ikona ilości zdjęć21
Jak uczniowie w Szkole Podstawowej w Roszkach sprawdzają się w 3.D(yscyplinach)?

W roku szkolnym 2016-2017 w Szkole Podstawowej w Roszkach realizowane są dodatkowe, nowatorskie zajęcia współfinansowane ze środków Fundacji PZU wspierającej inicjatywy edukacyjne. Projekt Sprawdźmy się w 3.D(yscyplinach), czyli coś dla głowy i dla ciała – całość będzie doskonała! opiera się na realizacji zajęć w zakresie trzech dyscyplin w dwóch grupach wiekowych.

1.D(yscyplina) to blok zajęć doskonalący kompetencje matematyczne wraz z grą w szachy. W ostatnich dwóch miesiącach młodsi beneficjenci projektu uczestniczyli w cyklu zajęć „Z(a)maluj sobie kod!” polegających na kodowaniu i rozkodowaniu obrazków za pomocą liczb. Takie „malowanie” liczbami doskonale wpływa na logiczne myślenie. Wszystkim podobała się gra logiczna „Mistrz logiki”, czyli odszyfrowanie kodu utworzonego z kulek w czterech kolorach. Nie zabrakło również gry „Dobble” rozwijającej refleks i spostrzegawczość.

Arcyciekawe okazały się zabawy z kartką papieru, które wprowadziły w świat anomalii matematycznych, „naukowych przewidywań”, a nawet stawiania niedorzecznych pytań, chociażby takich Czy kartka ma cztery, a może trzy strony? Wszystkich zachwyciła niezwykła wstęga Möbiusa – pasek papieru, który ma tylko jedną stronę. Dzieci zastanawiały się – Jak przejść przez pocztówkę? Po wielu próbach na to kontrowersyjne pytanie „udzieliły” poprawnej odpowiedzi. Poprzez określone nacięcia kartki papieru, stworzyły „zamkniętą obręcz”, przez którą swobodnie przeszły.

Popularyzatorzy bawili się w Sherlocka Holmesa. Kodowali i dekodowali wiadomości za pomocą szyfru hrabiego Sandorfa. Doskonaleniu umiejętności w szyfrowania i deszyfrowania służyła również gra „Mastermind”. Umiejętności logicznego myślenia i strategicznego działania wymagały gry: „Blokus”, „Tetris” i „Unikat”. A japońskie łamigłówki z serii „Plac tajemnic” pomagały ćwiczyć pamięć oraz poprawiać koncentrację.

Niektóre składanki papierowe – wydawały się wręcz niemożliwe! A jednak … tworzenie elipsy na wyciętym kole, czy zbudowanie kostki papierowej, która sama się rozkłada – nie  tanowiły żadnego problemu.

(SP Roszki)

 


- Zajrzyj również na stronę SP w Roszkach (kliknij)

 

 


ikona daty23-03-2017, 10:34 ikona autorammc ikona wyświetleń1564
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt