Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
200_powietrze.jpg
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
45830187
Wiadomości
grafika
Powiązane galerie:
Sprawdźmy się w 3.D(yscyplinach)

Realizowane w roku szkolnym 2016-17 w Szkole Podstawowej w Roszkach nowatorskie zajęcia współfinansowane są ze środków Fundacji PZU, która wspiera inicjatywy edukacyjne. Projekt Sprawdźmy się w 3.D(yscyplinach), czyli coś dla głowy i dla ciała – całość będzie doskonała! to zajęcia z zakresu trzech dyscyplin.

„Dawno, dawno temu…, czyli witajcie w Szachowej Krainie”- pod takim hasłem w ramach 1.D(yscypliny) grupa „Pionierów” poznawała tajniki starej, królewskiej gry w szachy. Na kolejnych zajęciach uczestnicy przyswajali sobie nazwy i ruchy bierek, poznawali prawa, jakie rządzą na polu bitwy – szachownicy. Rozumieją pojęcia: szach, mat, remis czy pat. Poznawali również magię roszad: krótkiej i długiej, przemianę pionka oraz bicie w przelocie. Naukę świetnie wspomagają „poetycko” rymowane zasady gry. Prawa Szachowego Królestwa zgłębiała również starsza grupa projektowa „Popularyzatorzy”.

Myślenie strategiczne staje się domeną poczynań szachowych beneficjentów. Przewidywanie ruchów przeciwnika, odparcie ataku, obrona najważniejszej figury to umiejętności, jakie zdobyli i doskonalą.

W zakresie 2.D(yscypliny) najmłodszych uczestników zafascynowała stworzona specjalnie na potrzeby tych zajęć angielska wersja pasjonującej gry pt. „Piktogra”, łączącej elementy gry planszowej z klasycznymi kalamburami. Rywalizujące ze sobą zespoły odgadują hasła w pięciu różnych kategoriach. Na uczestników czekają również pułapki. „Popularyzatorzy” natomiast tworzyli scenki dramowe. Były to dialogi prowadzone podczas podróży, wycieczek czy zakupów. Nie brakowało pytań o drogę, wynajmowania pokoju w hotelu. Z kolei wizyta u lekarza pozwoliła wcielić się w rolę poszkodowanego i lekarza oraz przeprowadzić typowy „wywiad lekarski”. Najbardziej jednak przypadły im do gustu scenki związane ze szkołą.

Zarówno nowatorska „Piktogra” oraz odgrywanie ról umożliwiają nie tylko utrwalenie poznanego słownictwa, ale wzbudzają wiele pozytywnych emocji. W „szlifowaniu” kompetencji językowych obok memory cyfrowego świetną zabawę zapewnia tablica interaktywna oraz platformy edukacyjne.

3..D(yscyplina) - zarówno młodsi jak i starsi beneficjenci projektu po opanowaniu podstaw badmintona, a zwłaszcza nawyku prawidłowego trzymania rakiety, ćwiczyli podstawowe uderzenia lotki oraz pozycje gry na boisku – wysoką i niską. Początkowo próby odbijania i gra wychodziły z różnym skutkiem. Jednak … na kolejnych zajęciach widać już było postępy. Podkreślić należy, że uczestnicy projektu brali udział w treningu prowadzonym przez doświadczonych trenerów tej dyscypliny. Już na tym etapie dało się dostrzec kilka „perełek”, które dzięki wytrwałej pracy być może będą miały okazję reprezentować szkołę w zawodach sportowych.

ikona daty30-05-2017, 13:03 ikona autoraib ikona wyświetleń1346
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt