Po raz pierwszy elektronicznie (fot.)
We wtorek 24 października br. po raz pierwszy w Urzędzie Miejskim złożono podpis elektroniczny stosowany zamiast podpisu odręcznego.
Pod kwartalnym, trzymiesięcznym sprawozdaniem budżetowym swój podpis elektroniczny złożyli Franciszek Marszałek, zastępca burmistrza i Grzegorz Galicki, skarbnik gminy.
Od tej pory e-podpis będzie służył do przesyłania obszernych, nieraz kilkusetstronicowych, sprawozdań budżetowych do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Należy podkreślić aspekt oszczędnościowy i ekologiczny takiego rozwiązania. Ponadto dzięki podpisowi elektronicznemu urzędnicy mogą przesyłać i odbierać dokumenty z innych instytucji drogą elektroniczną oraz komunikować się bezpiecznie przez Internet. Do głównych zalet e-podpisu należy szybszy czas przepływu dokumentacji, czyli usprawnienie współpracy międzyinstytucjonalnej oraz wzrost bezpieczeństwa elektronicznej wymiany danych.
Obowiązek przyjmowania i wysyłania dokumentów przez urzędy za pomocą podpisu elektronicznego wprowadza ustawa o podpisie elektronicznym. Nowelizacja tej ustawy przesunęła ostateczny termin wejścia w życie przepisów regulujących zasady składania podań i wniosków w postaci elektronicznej z 16 sierpnia br. na 1 maja 2008 rok.
(mag)
25-10-2006, 14:19
1545
Czytaj poprzednią
Czytaj następną
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt