Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
200_powietrze.jpg
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
45828166
Wiadomości
Kolejna odsłona współpracy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza ze Szkołą Podstawową w Roszkach

Kolejne „naukowe” spotkanie miało miejsce 9 marca 2018 roku. Po raz drugi nasza mała szkoła zamieniła się na kilka godzin w „uczelnię wyższą”. Wszystko dzięki uprzejmości Dyrektora Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prof. UAM dr hab. Pawła Churskiego, który jeszcze jesienią 2017 roku pozytywnie ustosunkował się do naszej prośby dotyczącej organizacji cyklu warsztatów dla uczniów. Cieszymy się z tych „uczelnianych” zajęć. Prowadzą je studenci i doktoranci z Instytutu oraz studenci Studenckiego Koła Naukowego Geografów im. Stanisława Pawłowskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych.

Tym razem studentki: Pani Aleksandra Dłużyńska, Pani Magdalena Pela, Pani Karolina Schubert oraz doktorant Pan Wojciech Wachowiak poprowadzili gościnne warsztaty „Zachowania przestrzenne człowieka” i „Meble Miejskie” w trzech grupach wiekowych. Celem ich było pokazanie relacji i zachowań, jakie występują między przestrzenią a człowiekiem, który jako użytkownik środowiska miejskiego dostosowuje swoje reakcje do otoczenia. Przede wszystkim jednak przybiera odpowiednią postawę. Przeprowadzone zajęcia pokazały, jakie znaczenie ma rozmieszczenie „mebli miejskich” w przestrzeni na zachowania użytkowników.

Nasi roszkowscy „żacy”, pracowali nad krótkim zadaniem w różnych konfiguracjach ustawienia krzeseł. Po wykonaniu zadania, przeprowadzono z nimi dyskusję mającą na celu uzyskanie opinii, jak konkretny sposób „usadzenia” wpłynął na rozmowy i pracę w grupie.

Ciekawa okazała się prezentacja o usytuowaniu „mebli miejskich” w przestrzeniach publicznych i wpływie na lepsze lub gorsze ich odczuwanie. Prowadzący warsztat zachęcali do dyskusji, podawania konkretnych przykładów.

Uczestnicy warsztatu zaprojektowali również własną małą przestrzeń publiczną, odnosząc się do przedstawionych przez prowadzących warsztaty przykładów, uwag i wytycznych.

Uczniowie z niecierpliwością oczekują na następne spotkania.

 

Aleksandra Wachowiak

ikona daty23-03-2018, 12:21 ikona autoraPB ikona wyświetleń1337
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt