13 marca w Krotoszyńskiej Bibliotece Publicznej odbyły się zajęcia z bajkoterapii z grupą przedszkolaków w wieku 5-6 lat z Przedszkola nr 7 Maciuś, z oddziałami integracyjnymi. Zajęcia miały tytuł Moje spotkanie z Czerwonym Kapturkiem.
W ramach terapii dzieci wysłuchały treści bajki, następnie malowały bajkowe postacie. Potem maluchy wcielały się w bohaterów za pomocą scenek teatralnych.
Zajęcia wzbudziły w uczestnikach wiele pozytywnych emocji i będą się odbywały cyklicznie. Serdecznie zapraszamy przedszkola i szkoły z powiatu krotoszyńskiego do udziału w tej formie wsparcia dla najmłodszych.
Zajęcia biblioterapeutyczne wspomagają proces adaptacji dziecka w grupie. Bajka terapeutyczna stanowi jedną z metod terapii i profilaktyki lęków dzieci w wieku przedszkolnym i w początkowych klasach szkół podstawowych. Bajki dotyczą rzeczy i zjawisk ważnych dla dziecka, wyrażają w słowach, zdarzeniach jego wewnętrzne przeżycia. Rzeczywiste sytuacje często są podobne do usłyszanych. Słuchając różnych historii, dziecko nieświadomie przyswaja je, a potem wykorzystuje w codziennym życiu do walki z przytłaczającym lękiem. Bajki uczą samodzielności oraz nowego spojrzenia na sytuacje. Bohater bajkowy jest niepodobny do dziecka: to małe zwierzątko, zabawka, ufoludek. Podobne znaczenie w rozwoju dziecka mają baśnie - za pomocą czarów znikają wszelkie problemy. świat baśni jest nierealny, a zakończenie zawsze pozytywne. Szczęśliwy koniec daje zadowolenie i radość, poza tym fabuła baśni jest bogata w rozmaite doznania, od strachu po radość i spokój. Bajki, baśnie, chociaż proste w swojej treści, spełniają wiele funkcji:pozwalają dziecku uwierzyć w sukces, nagradzają, łagodzą wyobcowanie, pełnią funkcję relaksacyjną.
(marnab)