Urząd Miejski w Krotoszynie przypomina o ustawowej wymianie dowodów osobistych zgodnie z art. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 września 2002 roku ( Dz. U. Nr.183, poz. 1522 z późn. zm.)
Książeczkowe dowody osobiste tracą definitywnie ważność z dniem 31 marca 2008 roku.
Wydział Spraw Obywatelskich UM w Krotoszynie informuje, że wielu mieszkańców gminy nie wymieniło książeczkowego dowodu osobistego, wydanego przed 1 stycznia 2001 roku. Przypominamy, że ww. dowody są ważne na terenie kraju do 31 marca 2008 r., ale już od 1 stycznia 2008 roku nie uprawniają do przekraczania granic Rzeczypospolitej Polskiej. Należy zatem jak najszybciej dokonać wymiany starego dokumentu na nowy, ponieważ brak nowego dokumentu spowoduje wiele problemów przy załatwianiu spraw urzędowych. Informujemy również, że oczekiwanie na nowy dowód osobisty trwa około miesiąca.
Wnioski należy pobrać i złożyć w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Krotoszynie - ul. Kołłątaja 7a, I piętro, pok. nr 2 (budynek w podwórzu). Wnioski są również dostępne na stronie internetowej http://www.krotoszyn.pl/
Dokumenty składamy osobiście po uprzednim zarejestrowaniu się na dany dzień i godzinę. Rejestracji można dokonać osobiście lub telefonicznie (tel. 062 722 74 67 lub 062 722 74 04). Do wniosku dołączamy dwie aktualne fotografie, pokwitowanie wpłaty za dowód osobisty w wysokości 30 zł (dokonanej w kasie Urzędu - budynek główny, pok. nr 26), w zależności od stanu cywilnego należy dołączyć odpis aktu urodzenia (panna, kawaler) lub odpis aktu małżeństwa, w przypadku, gdy nie były sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Krotoszynie.
WAŻNE!
Po wymianie dowodu osobistego zawiadom o tym fakcie Urząd Skarbowy (na formularzu NIP-3).
PLIKI DO POBRANIA:
* Druk wniosku o wydanie dowodu osobistego [PDF]
* Wzór wypełnionego wniosku o wydanie dowodu osobistego [PDF]
* Szczegółowy opis załatwienia sprawy
* Druk formularza NIP-3 (złożyć w Urzędzie Skarbowym) [PDF]
Wydział Spraw Obywatelskich
Urzędu Miejskiego w Krotoszynie
[aa]