Lokalny program wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto i Gminę Krotoszyn na 2008 rok.
Na przełomie listopada i grudnia br. w ramach „Lokalnego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Miasto i Gminę Krotoszyn na 2008 rok”, Szkoła Podstawowa nr 1, 4, 7 i 8 w Krotoszynie oraz Szkoła Podstawowa w Gorzupi i Lutogniewie zaplanowały realizację zajęć popołudniowych. Założeniem programu było zwiększenie liczby zajęć edukacyjno-wspomagających oraz wzmocnienie funkcji wychowawczej i opiekuńczej szkoły, skierowanej głównie do dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne oraz uczących się w klasach I-III szkoły podstawowej.
Na pokrycie kosztów związanych z organizacją zajęć gmina otrzymała dofinansowanie ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej w wysokości 70% kosztów ogólnych. Poszczególne placówki zaplanowały różnorodne zajęcia i tak:
- w świetlicy środowiskowej Szkoły Podstawowej nr 1 zorganizowano zajęcia o charakterze psychologiczno-pedagogicznym, wspierające i motywujące uczniów do nauki i innych pozytywnych działań oraz dodatkowe zajęcia wyrównawcze i logopedyczne (zajęcia z muzyki, śpiewu, tańca, plastyki, sportowo-rekreacyjne);
- w Szkole Podstawowej nr 4 i 8 odbywały się wyrównawcze zajęcia warsztatowe;
- Szkoła Podstawowa nr 7 realizowała program do zajęć muzyczno-ruchowych „Muzyka uczy, bawi i wychowuje”, opracowany dla dzieci 5-cio i 6-cio letnich;
- Zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym „Sprawne rączki” przeznaczone dla dzieci niezręcznych manualnie oraz spotkania z książką oraz kółko plastyczne dla uczniów nauczania początkowego odbywały się w Szkole Podstawowej Gorzupi;
- Szkoła Podstawowa w Lutogniewie organizowała zajęcia dla dzieci posiadających specyficzne trudności w uczeniu się, zakładające kształtowanie umiejętności ważnych w dalszej części edukacji oraz przyszłym życiu społecznym tj. rozwój fizyczny, znajomość technologii informacyjnej, umiejętność logicznego myślenia, zainteresowanie kulturą własnego regionu, umiejętność recytacji i kształtowania pamięci oraz kształtnego, poprawnego pisania.
(woiss)