W dniach 15 stycznia, 8 i 9 lutego 2013 przedstawiciele kilkunastu organizacji pozarządowych, sołtysów i przewodniczących rad osiedli wzięli udział w szkoleniu dotyczącym strategii promocji miasta, a związanej z zagadnieniami udziału mieszkańców gminy w życiu samorządowym.
Strategia promocji zakłada rozwój aktywności sąsiedzkiej, integrację mieszkańców wokół spraw ważnych dla wszystkich i przygotowanie imprezy, w której aktywność ta znajdzie swoje podsumowanie. Można ją potraktować jako wyraz światowych tendencji ostatnich lat do przesuwania punktu ciężkości z rozwoju gospodarczego na rozwój prawidłowych relacji międzyludzkich, dbałości o własne zdrowie i środowisko, które coraz gorzej znosi skutki ludzkiej działalności. Według takich założeń organizować można funkcjonowanie miasta i życie jego mieszkańców. Potrzebny jest do tego rozwój dialogu społecznego i udział, partycypacja mieszkańców. Zasady jej budowania i techniki rozwijania uczestnicy poznawali drugiego i trzeciego dnia szkoleń. Zagraniczne, ale także i polskie miasta coraz częściej korzystają z oferowanych przez nie możliwości. Chcielibyśmy rozwijać je także w Krotoszynie, dlatego w ramach ćwiczeń warsztatowych wśród mieszkańców Krotoszyna została przeprowadzona sonda dotycząca oceny stanu zieleni miejskiej. Organizacje pozarządowe, które zechciały wziąć udział w szkoleniu, będą dalej współpracować nad realizacją nowej strategii.
Jacek Kępa