Napisz do SM Zapytaj burmistrza
Wirtualny spacer Fotogaleria - Miasto i Gmina krotoszyn
Kamera na żywo Mapa gminy
Projekty unijne Pogoda dla Krotoszyna
200_powietrze.jpg
bannerOZE2017.jpg
baner200_sms.jpg
baner200_youtube.jpg
bilety-kok-krotoszyn-pl-200.jpg
baner200_projekty_unijne.jpg
baner200_sprawdz_dowod.jpg
baner200_600lat_info.jpg
Księga Gości www.eko7.krotoszyn.pl
Naziemna TV cyfrowa Trasy rowerowe w Krotoszynie
Miasto monitorowane Działki na sprzedaż
Licznik odwiedzin od 09.04.1998
45821603
Wiadomości
grafika
Zmiany w urzędach od 1 marca

1 marca 2015 roku Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło System Rejestrów Państwowych (SRP) - centralną bazę danych, która ma ułatwić i przyspieszyć przepływ informacji. Całkowicie przebudowana została infrastruktura centralna. Zintegrowane zostały rejestry PESEL, dowody osobiste oraz nowo utworzona Baza Usług Stanu Cywilnego.
 
Od tego momentu wszystkie podmioty uprawnione do dostępu do SRP (takie jak gminy, urzędy wojewódzkie czy służby mundurowe) mogą korzystać z danych, których administratorem jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
 
Obsługa zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego będzie realizowana przy pomocy jednej wspólnej dla wszystkich gmin w Polsce aplikacji Źródło. Aplikacja ta została opracowana, zbudowana i wprowadzona na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Zadania te będą wykonywane na zasadach i w granicach określanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
 
Pracownicy komórek realizujących ww. zadania zdali egzamin z obsługi systemu i są merytorycznie przygotowani do wykonywania zadań, na podstawie nowych przepisów prawa i przy użyciu nowego oprogramowania.
 
Nigdy do tej pory obsługa mieszkańców nie była prowadzona jednocześnie na taką skalę, we wszystkich gminach w Polsce, przy pomocy jednego systemu informatycznego.
 
Mając powyższe na uwadze, a także złożony charakter całego przedsięwzięcia i szereg elementów pozostających poza wpływem administracji samorządowej, prosimy Państwa o cierpliwość i wyrozumiałość w początkowym okresie funkcjonowania nowej aplikacji.
 
Więcej informacji na stronie: http://plid.obywatel.gov.pl/
 
KONTAKT:
 
- Urząd Stanu Cywilnego w Krotoszynie:
    * akty stanu cywilnego - tel. 62-722-74-90 lub 62-725-20-25
    * ewidencja ludności - tel. 62-722-74-02 lub 62-722-74-03
- Wydział Spraw Obywatelskich:
    * dowody osobiste - tel. 62-722-74-04 lub 62-722-74-67
 
 
     Przypominamy, że od 2 marca 2015 r. wszystkie sprawy związane z ewidencją ludności - załatwiane dotychczas w Urzędzie Miejskim przy ulicy Kołłątaja 7 (budynek w podwórzu) - będziemy załatwiać na Rynku w budynku RATUSZA.
     Sprawy związane z meldunkami, nadawaniem numerów PESEL oraz prowadzeniem spisów wyborców znajdą się w kompetencjach Urzędu Stanu Cywilnego w Krotoszynie. Oprócz tego USC tak jak dotychczas będzie prowadził rejestry urodzeń, małżeństw i zgonów.
     W zakresie spraw prowadzonych przez Wydział Spraw Obywatelskich - pomniejszonym o ewidencję ludności - pozostają: wymiana i wydawanie dowodów osobistych, sprawy ochotniczych straży pożarnych oraz zarządzania kryzysowego i obronności. Więcej...
 

ikona daty01-03-2015, 19:37 ikona autoraaa ikona wyświetleń2715
Pdf
Drukuj
Powrót
Kontakt