Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Dżakarcie zaprasza firmy polskie do uczestnictwa w charakterze wystawcy w międzynarodowej wystawie „SIAL InterFOOD", która odbędzie się w dniach 09-12 listopada 2016 r. w stolicy Indonezji - Dżakarcie.
Zachęcamy również do przesłania materiałów promocyjnych na stoisko naszego wydziału.
Wystawa przeznaczona jest dla przedsiębiorców z takich sektorów jak:
- żywność i napoje: wyroby gotowe do spożycia, mrożonki, półprodukty, produkty świeże, nabiał, produkty mleczne, pieczywo i wyroby cukiernicze, dodatki do żywności, zdrowa żywność, napoje alkoholowe,
- usługi i urządzenia dla hotelarstwa, wyposażenie kuchni, barów, kawiarni, restauracji.
Więcej informacji na temat targów znajdą Państwo na stronie internetowej: www.sialinterfood.com i na stronie internetowej: https://www.trade.gov.pl/pl/Wydarzenia/175738,sial-interfood-2016.html
Ubiegła edycja imprezy zgromadziła ponad 560 wystawców z 20 krajów; odwiedziło ją ponad 37 tys. osób.
Indonezja
- ponad 250-milionowa populacja, rosnąca klasa średnia,
- 16-ta największa gospodarka świata, największa gospodarka ASEAN,
4,7% wzrost PKB,
- rozwijający się sektor turystyczny; ok. 10 mln turystów zagranicznych rocznie,
- duża liczba nowopowstających obiektów handlowych, hoteli, restauracji, kawiarni,
Wg. Indonezyjskiego Stowarzyszenia Producentów Art. Spożywczych i Napojów, wartość sprzedaży w sektorze spożywczym to ponad 70 mld USD.
Rośnie sprzedaż gotowych produktów. Zwiększa się liczba nowoczesnych sklepów z odpowiednim wyposażeniem do przechowywania art. spożywczych (lodówki, zamrażarki, chłodnie itp.), wzrasta również liczba sieci fast-food, hoteli, co wiąże się z większym zapotrzebowaniem na produkty importowane. Wraz z zwiększonymi dochodami, rośnie świadomość Indonezyjczyków dot. zdrowego odżywiania się. Coraz częściej decyzje dot. art. spożywczych podejmowane są w oparciu o walory zdrowotne danych produktów. Artykuły zagraniczne, często uważane są za zdrowsze i o lepszej jakości.
Produkty, które mogą spotkać się z zainteresowaniem lokalnych klientów to m.in.: nabiał, w tym sery, jogurty, napoje na bazie mleka, produkty klasy premium (np. dżemy, konfitury, przetwory z owoców i warzyw), alkohole, zdrowa żywność, jak również półprodukty, np.: mleko w proszku, kazeina, serwatka, zabielacze do napojów.
Firmy polskie z sektora spożywczego, rozważające wejście na rynek indonezyjski, powinny sprawdzić możliwość uzyskania certyfikatu Halal, który w znaczący sposób może pomóc w pozytywnym odbiorze produktu na rynku lokalnym. (informacja poprzez WPHI w Dżakarcie).
Przedsiębiorców zainteresowanych prezentacją swojej oferty na stoisku WPHiI, prosimy o przesłanie materiałów promocyjnych w języku angielskim bezpośrednio na adres naszego biura:
Trade and Investment Promotion Section
Embassy of the Republic of Poland
Jl. HR. Rasuna Said Kav. X Blok IV/3
Jakarta 12950
Indonesia
Wysyłki prosimy dokonać kurierem z minimum trzytygodniowym wyprzedzeniem!
W Indonezji najlepiej obsługiwana jest sieć DHL, UPS i EMS Pocztex.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym biurem:
email:
tel.: +62 21 25 25 947
fax: +62 21 25 25 960
Przed podjęciem decyzji o udziale w targach, prosimy o kontakt z organizatorami w celu potwierdzenia ich ostatecznego terminu.